اجرای پویش «هر تشکل قرآنی، یک هیئت حسینی» در روستای خیارک
کد خبر: 3993960
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

اجرای پویش «هر تشکل قرآنی، یک هیئت حسینی» در روستای خیارک

مسئول خانه قرآنی یاسین روستای خیارک، از برگزاری پویش «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» خبر داد و گفت: پویش ملی «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» با هدف تعظیم شعائر شیعی و گسترش زنجیره تواصی به حق و صبر و امید در این روستای قرآنی برگزار شد.

اجرای پویش «هر تشکل قرآنی، یک هیئت حسینی» در روستای خیارکبهزاد زارع، مسئول خانه قرآنی یاسین روستای خیارک استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، از برگزاری پویش «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» خبر داد و گفت: پویش ملی «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» با هدف تعظیم شعائر شیعی و گسترش زنجیره تواصی به حق و صبر و امید در این روستای قرآنی برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در روستای خیارک با روش‌ها و شیوه‌های ابتکاری و جدید اجرایی و نبود امکانات آموزشی برای قشر جوان افزود: از آنجایی که این مراکز قرآنی به‌صورت خودجوش همه ساله در عزای سیدالشهدا پیشگام و پیشقدم هستند، این طرح با استقبال بسیار خوبی از سوی روستاییان مواجه شد.

مسئول خانه قرآنی یاسین روستای خیارک، با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متناسب با شرایط کرونایی، تصریح کرد: مجالس عزاداری و محافل قرآنی محرم سال جاری با شور و شعور حسینی مضاعف همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و پویش‌های مختلف، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، برپایی محافل انس با قرآن کریم و برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی به صورت حضوری و مجازی از دیگر اقدامات این خانه قرآنی در دهه اول و دوم محرم محسوب می‌شوند.

زارع گفت: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم حفاظت از جان و سلامتی مردم، پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در محافل به‌عنوان بخش مهمی از اقدامات در برپایی این مجالس بوده است.

انتهای پیام
captcha