مرحله استانی چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3993671
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

مرحله استانی چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی روز‌های 19 و 25 شهریورماه در امامزاده پیرمحمد سنندج خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در 15 تیرماه در سطح شهرستان‌های استان برگزار شد و نفرات برگزیده این مرحله از مسابقات قرآن معرفی شدند.

وی با اشاره به شرکت ۹۳۰ نفر از فعالان قرآنی استان در مرحله شهرستانی افزود: از این تعداد ۴۵۴ نفر آقایان و ۴۷۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دادند.

مدیرکل اوقاف استان کردستان از برگزاری مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد و بیان کرد: مرحله استانی طی روزهای 19 و 25 شهریورماه در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌یابی 94 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی ادامه داد: از این تعداد شرکت کننده 60 نفر آقا و 32 نفر بانوان بوده‌اند که برای رسیدن به مرحله کشوری با هم به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام کاروند افزود: شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و دعاخوانی، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم با هم به رقابت می‌پردازند که کار داوری دعاخوانی به صورت کشوری صورت می‌گیرد. در این رشته شرکت‌کنندگان دعاخوانی فایل صوتی در روز مسابقه ضبط خواهد شد و برای ارزیابی نهایی به تهران ارسال می‌شود که بعد از اعلام نتایج نهایی برگزیدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل اوقاف استان کردستان تأکید کرد: سختگیری در ارزیابی شرکت‌کنندگان مرحله استانی مسابقات سراسری بیشتر از گذشته خواهد بود، چراکه این دوره از مسابقات نوعی ملاک ارزیابی داوران ملی مسابقات قرآنی نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت برگزاری چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن داوران ملی برای این دوره در نظر گرفته شده است، افزود: داوران این دوره از رقابت‌های قرآنی از استان‌های ایلام، کرمانشاه، همدان و بومی استان خواهند بود.

حجت‌الاسلام کاروند به اسامی داوران بخش آقایان اشاره کرد و گفت: کار داوری چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان کیوان حسینی از کرمانشاه، مسعود عباسی و مسعود داوودی هر دو از همدان و حسین عبدالملکی و سیدعباس حسینی از کردستان برعهده دارند.

وی در پایان یادآور شد: زینب محمدی، فرزانه ملک خطاوی از ایلام، لیلا بایسته از کرمانشاه و طاهره نائبی موحد و مریم سعیدی از کردستان کار داوری بخش بانوان مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کردستان را انجام خواهند داد.

انتهای پیام
captcha