تداوم روند صعودی کرونا در اردبیل با ۲۱ فوتی
کد خبر: 3993303
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

تداوم روند صعودی کرونا در اردبیل با ۲۱ فوتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۲۱ فوتی و ۱۷۷ مبتلای جدید ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

تداوم روند صعودی کرونا در اردبیل با ۲۱ فوتیبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، چهارم شهریورماه، اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۷۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و یک هزار و 59 بیمار نیز تحت نظر بوده و ۲۱ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

وی افزود: طی همین مدت ۱۴۳ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند و شمار کل بیماران بستری به ۸۷۷ نفر رسید که نسبت به روزهای گذشته افزایش ۱۳ موردی داشته و از این تعداد ۱۲۳ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی(پرخطر) قرار دارند.

وی با تأکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک، یادآور شد: عبور از موج پنجم بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۳۶۰ هزار و ۱۶۲ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۸۱ هزار و ۲۵۵ دُز مربوط به نوبت اول و ۷۸ هزار و ۹۰۷ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

انتهای پیام
captcha