شهادت ۱۴ مدافع سلامت در آذربایجان غربی از ابتدای کرونا
کد خبر: 3993067
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

شهادت ۱۴ مدافع سلامت در آذربایجان غربی از ابتدای کرونا

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۱۴ نفر از مدافعان سلامت استان به شهادت رسیده‌اند.

ارسالی| شهادت 14 نفر از مدافعان سلامت آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی‌احمدآقاپور، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، امروز، 3 شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت پیچیده کرونایی استان اظهار کرد: در حال حاضر کادر درمان روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند و برای کمک به آنها از مردم درخواست می‌شود از تجمعات پرهیز کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون 14 نفر از مدافعان سلامت استان به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد یک نفر پزشک عمومی، یک نفر متخصص بیهوشی بوده و بقیه از کارشناسان هوشبری، پرستار، به‌ورز، کاردان رادیولوژی، خدمتگزار، کارشناس فوریت‌های پزشکی، سوپروایزر، تکنسین امور دارویی و کارشناس آزمایشگاه هستند.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با بیان اینکه واکسیناسیون موجب کاهش مرگ و میرها در میان افراد دریافت‌کننده واکسن شده است، ادامه داد: در حال حاضر 760 هزار و 560 دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این میزان ۲۱ هزار و ۶۴۲ دز مربوط به 24 ساعت گذشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر افراد متولدین 1352 به قبل می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سلامت برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و همچنین باتوجه به تماس مکرر و آلودگی شدید بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی خدمت‌رسان به بیماران کووید ۱۹ و خطر انتقال ویروس با حجم بالا به خانواده‌ها، در اسرع وقت واکسیناسیون خانواده‌های مدافعان سلامت نیز آغاز خواهد شد.

آقاپور تصریح کرد: عادی‌نگار کرونا در میان شهروندان یک موضوع خطرناک است که موجب شیوع هر چه بیشتر این بیماری شده و در حال حاضر ظرفیت بیمارستانی‌های آذربایجان غربی پر است.

 

 

انتهای پیام
captcha