مجالس عزاداری دهه نخست محرم بدون هیچ حادثه‌ای برپا شد
کد خبر: 3993055
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان:

مجالس عزاداری دهه نخست محرم بدون هیچ حادثه‌ای برپا شد

رضا میرزایی گفت: با اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش‌نشانی در دهه نخست ماه محرم، حریق یا حادثه مرتبط با هیئات‌ مذهبی در شهر کرمان گزارش نشده است.

به گزارش ایکنا کرمان، رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: با اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش‌نشانی در دهه‌ نخست ماه محرم، خوشبختانه حریق یا حادثه‌ مرتبط با هیئت‌های مذهبی در شهر کرمان نداشتیم.

میرزایی افزود: خوشبختانه در روزهای تاسوعا و عاشورا حادثه‌ای مرتبط با هیئت‌های مذهبی و محل‌های برگزاری مجالس عزاداری در شهر اتفاق نیفتاد که اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در این خصوص بسیار مؤثر بوده است.

وی با اشاره به استقرار خودرو و موتورسیکلت آتش‌نشانی این سازمان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محل‌های عزاداری مشخص‌شده، بیان کرد: روز عاشورا در اماکن مذهبی ازجمله گلزار شهدای شهر کرمان با استقرار تجهیزات و نیروهای آتش‌نشانی، ایمنی شهروندان تأمین شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به ۷۱۲۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ در دهه‌ی نخست ماه محرم امسال، بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا در مجموع ۱۴۴۰ تماس با سامانه‌ی ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی برقرار و ٩ مورد حریق و ١۶ مورد حادثه گزارش شد.

میرزایی بیان کرد: در دهه‌ی اول محرم امسال، ٣٠ مورد حریق و ٨٣ مورد حادثه اعلام شد که هیچ‌کدام در ارتباط با هیئات مذهبی شهر نبود.

وی تصریح کرد: تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث در دهۀ نخست ماه محرم در شهر کرمان، ۵۴ نفر بوده است.

انتهای پیام
captcha