«نذر سلامت »به کمک ۳۰۰ خانواده کرونایی اشتهارد آمد
کد خبر: 3992081
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

«نذر سلامت »به کمک ۳۰۰ خانواده کرونایی اشتهارد آمد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشتهارد از اجرای طرح نذر سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰۰ خانواده درگیر بیماری کرونا از بانک امانات پزشکی هلال احمر بهره‌مند شدند.

«نذر سلامت »به کمک ۳۰۰ خانواده کرونایی اشتهارد آمد

مرتضی غلامی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشتهارد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه بانک امانات اقلام پزشکی هلال احمر در اشتهاد سالیان سال است که فعالیت می‌کند، گفت: این نوع ارائه خدمات ویژه ایام کرونا نیست اما با موج پنجم کرونا بیش از گذشته در این حوزه فعال شده‌ایم تا بتوانیم به بیماران کرونایی در منزل کمک شایانی کرده باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشتهارد با بیان اینکه میزان درگیری مردم در موج پنجم کرونا بیشتر از گذشته بود و اقلام پزشکی در این مجموعه برای ارائه خدمات کافی نبود، افزود: با طراحی بنر و پوسترهای تبلیغاتی و انتشار آن در فضای مجازی سعی خود را بر این داشتیم تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی عزاداران حسینی را به سمت تهیه اقلام پزشکی مربوط به بیماران کرونایی هدایت کنیم.

غلامی با اشاره به اینکه توزیع ماسک و دستکش و الکل در هیئات مذهبی نیز به صورت مستمر انجام شده است، اعلام کرد: باهمکاری مردم و خیرین بیش از ۲۵ عدد کپسول اکسیژن ۲۵ مانومتر پنج دستگاه اکسیژن‌ساز و مقدار زیادی وجه نقدی در اختیار جمعیت هلال احمر شهرستان اشتهارد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمامی خیرین و فعالان مجموعه هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته برای کمک به بیماران کرونایی شهرستان آماده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی تجهیزات پزشکی تحویل بیماران شده است و به محض بهبودی دستگاه شارژ و به بیمار و خانواده دیگری تحویل داده خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: کرونای دلتا سه هفته طول درمان دارد و با توجه به شدت و سرعت درگیری همه اعضای خانواده درگیر بیماری می‌شوند از این رو کمک به این خانواده‌ها نیاز ضروری این روزهای کشور است و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰۰ خانواده اشتهاردی از بانک امانات پزشکی هلال احمر این شهرستان خدمات دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها و آگاه‌سازی افکارعمومی به مردم اشاره کرد و یادآور شد: حمایت رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها در این مدت کمک کرد تا بتوانیم اعتماد مردم را داشته باشیم.

غلامی در پایان به آسیب کرونا بر مشاغل و اصناف مختلف اشاره کرد و گفت: در این راستا از کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم بهره‌مند شده و با تهیه بسته‌های معیشتی به کمک قشر نیازمند رفته‌ایم؛ در آینده نزدیک نیز سومین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی از سوی هلال احمر شهرستان به آسیب‌دیدگان کرونایی اشتهارد اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha