مبارزات مسلمانان با استکبار جهانی، تداوم نهضت خونین عاشورا است
کد خبر: 3991798
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

مبارزات مسلمانان با استکبار جهانی، تداوم نهضت خونین عاشورا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مبارزات عاشورایی مسلمانان متعهد بر ضد استکبار جهانی و طاغوت‌ها، تداوم نهضت خونین عاشورا است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد، امروز، 28 مردادماه، ضمن تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی، اظهار کرد: برای حفظ هویت نهضت عاشورا و اهداف آن باید ماهیت آن را خوب شناخت و به تبیین و تفسیر و تعمیق و توسعه این حماسه و فرهنگ پرداخت.

وی ماهیت قیام کربلا را امر به معروف و نهی از منکر و احیاء سنت پیامبر (ص) دانست و افزود: همچنین جهاد در راه مبارزه با جهالت و گمراهی و سرگردانی از دیگر فلسفه‌های و ماهیت قیام عاشورا است. گر چه نبرد عاشورا از نظر زمان، کوتاه‌ترین درگیری بود اما از نظر امتداد، طولانی‌ترین درگیری با ستم و باطل به حساب می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: حماسه حسینی، تنها در روز عاشورا جلوه نکرد، بلکه از ماه‌ها قبل و پس از مرگ معاویه آغاز شد و پس از عاشورا ادامه یافته است. تمامی نهضت‌های عدالت‌خواهانه و ظلم‌ستیز که در طول تاریخ و با الهام از شهادت امام حسین(ع) و حادثه عاشورا پدید آمده و خواهد آمد از مراحل نهضت عاشورا در امتداد تاریخی آن است.

انصاری‌راد در پایان یادآور شد: امروز نیز مبارزات عاشورایی مسلمانان متعهد بر ضد استکبار جهانی و طاغوت‌ها، تداوم همان نهضت خونین است.

انتهای پیام
captcha