طنین ندای «یا حسین(ع)» در فارس/ شاهچراغ(ع)؛ میعادگاه عاشقان
کد خبر: 3991729
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

طنین ندای «یا حسین(ع)» در فارس/ شاهچراغ(ع)؛ میعادگاه عاشقان

تمام عاشقان حسین(ع) امروز به خط شده‌اند و هر کسی تلاش می‌کند تا به سهم وسع خویش ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و آزادگان عالم نشان دهد. حرم شاهچراغ(ع) در هر صورت باز هم میعادگاه عاشقان در این ایام سراسر حزن و اندوه است تا بلکه آرامشی از بارگاه ملکوتی آن حضرت به دست آورند.

به گزارش ایکنا از فارس، غم و اندوه از در و دیوار شهر می‌بارد. همه جا غرق در ماتم و عزاست. بزرگترین روز عزای تاریخ بشری فرا رسیده است. روزی که تا قیام قیامت ماندگار خواهد بود. چنانچه با گذشت 1400 سال همچنان مانا باقی مانده است.

تمام عاشقان حسین(ع) امروز به خط شده‌اند و هر کسی تلاش می‌کند تا به سهم وسع خویش ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و آزادگان عالم نشان دهد. یکی در عزاداری‌ها شرکت می‌کند، دیگری در حال طبخ غذای نذری برای سوگواران است؛ آن یکی تلاش می‌کند تا عزاداران حسینی در امنیت و رفاه به سوگواری بپردازند، فرد دیگری هم تلاش می‌کند تا با نیت امام حسین(ع)، کار خیری در این روز انجام دهد.

حتی کرونا هم مانع دلدادگی عاشقان نشد. گرچه تجمع‌های بزرگ مانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود و دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی به سمت حرم‌ها و بقاع متبرکه حرکت نمی‌کنند، اما همین برپایی مجامع کوچک عزاداری در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مایه دلگرمی عاشقان است.

حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که همیشه و همواره در تمام مناسبت‌های مذهبی اعم از اعیاد و موالید و شهادت خاندان عصمت و طهارت، میعادگاه عاشقان بوده است، این روزها علی‌رغم اینکه مانند سال‌های گذشته میزبان دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی هیئات مذهبی نیست، اما در هر صورت باز هم میعادگاه عاشقان در این ایام سراسر حزن و اندوه است تا بلکه آرامشی از بارگاه ملکوتی آن حضرت به دست آورند و عرض ادب و تسلیتی به ساحت مقدس این امامزادگاه واجب‌التعظیم داشته باشند.

طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، نماز ظهر عاشورا هم بناست که در فضاهای باز از جمله صحن حرم حضرت شاهچراغ(ع) با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اقامه شود.

دسته‌های عزاداری هیئات مذهبی در محلات خویش به صورت گروه‌های کوچک از صبح امروز به سوگواری پرداخته‌اند و این سوگواری‌ها مطابق روال سال‌های قبل تا هنگام اذان ظهر ادامه خواهد داشت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و تقریباً از ساعت 14:30 مراسم سنتی خیمه‌سوزان ظهر عاشورا به یاد مصیبت‎‌های جانکاهی که بر خاندان عصمت و طهارت در کربلا گذشت، به صورت محدود انجام خواهد شد.

مراسم شام غریبان هم امشب به صورت محدود و در قالب تجمع‌های کوچک در فضاهای روباز مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در تمام نقاط استان فارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha