توزیع 9 هزار بسته کمک معیشتی بین محرومان استان کرمان
کد خبر: 3991655
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
همزمان با تاسوعای حسینی انجام شد:

توزیع 9 هزار بسته کمک معیشتی بین محرومان استان کرمان

به همت سپاه ثارالله(ع) استان کرمان در اولین مرحله از کمک مومنانه در قالب طرح شهید سلیمانی 9 هزار بسته کمک معیشتی به ارزش سه میلیارد تومان در سراسر استان کرمان توزیع شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با تاسوعای حسینی و به همت سپاه ثارالله استان کرمان، رزمایش کمک‌های امروز چهارشنبه 27 مردادماه در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد. سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: امروز درگیر پیک پنجم ویروس منحوس کرونا با جهش دلتا هستیم و به شدت نگران سلامتی مردم هستیم.

معروفی ادامه داد: از یکسال و نیم قبل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در رابطه با کمک‌های مومنانه راه‌اندازی شده است، و بخشی از وظایف این قرارگاه در زمینه‌ ارزاق، آب، جهیزیه و غیره است. اما اولویت ما و بزرگترین کمک مومنانه مراقبت از جان و سلامت مردم است.

وی تصریح کرد: نیرو‌های بسیج در تمام ورودی و خروجی‌های استان کرمان در کنار نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه هستند. در زمینه‌ واکسیناسیون کرونا نیز در ۹۰ مرکز واکسیناسیون استان، بسیج در کنار کادر بهداشت به صورت مشترک در حال فعالیت است و هشت مجموعه از این مراکز واکسیناسیون به تنهایی بر عهده‌ بسیج است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه در حوزه‌ آموزش و اطلاع رسانی در خصوص ویروس منحوس کرونا با جدیت پای کار آمده‌ایم، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی در مباحث مختلف شناسایی، رهگیری، نظارتی، مراقبتی و حمایتی بیماری کرونا با جدیت پای کار هستیم و با فراخوانی که زده‌ایم تا روز گذشته نهصدوهشتاد نفر نیرو برای کمک به مجموعه بیمارستانی را در اختیار کادر پزشکی گذاشته‌ایم و دوباره این فراخوان را داده‌ایم.

معروفی با اشاره به سخن شهید سلیمانی که «ما ملت امام حسینیم» گفت: این سخن به معنای ملجا و تکیه‌‌گاه شدن است و عاشورای حسینی نیز به معنای مراقبت از آبرو و حفظ جان یکدیگر است.

سردار معروفی با بیان اینکه در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) موضوع کمک‌های مومنانه بسیار جدی است و تا امروز ۵۶۲ هزار بسته‌ معیشتی در سطح استان توزیع کرده‌ایم، تصریح کرد: کمک‌های مومنانه امروز متفاوت و مختص طرح شهید سلیمانی است که با هدف قطع زنجیره‌ کرونا در سه گام انجام خواهد شد و این بسته‌ها بین خانواده‌هایی توزیع می‌شود که در خانه قرنطینه شده‌اند.

وی ادامه داد: قرار است که در سه هفته‌ متوالی کمک‌های مومنانه تحت قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و خاص طرح شهید سلیمانی انجام شود که اولین گام آن امروز با توزیع ۹ هزار بسته در سراسر استان به ارزش سه میلیارد تومان و دو گام دیگر آن در دو هفته‌ متوالی با محوریت سازمان تبلیغات و ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج و سپاه در قالب قرارگاه صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ بسته از این ۹ هزار بسته، متعلق به حسینیه‌ ثارالله کرمان است.

ادامه داد: بانی و پایه‌گذار حسینیه‌ ثارالله شهید حاج قاسم سلیمانی است، در سال گذشته و امسال از آنجا که درگیر شرایط کرونایی شدیم هیئت امنای این حسینیه تصمیم گرفتند که غذای ظهر عاشورا را که هر سال پخت داشتند تبدیل به هزار و ۴۰۰ بسته برنج و گوشت گرم کنند و با شناسایی انجام شده در شهر کرمان، ۷۰۰ بسته از این تعداد امشب یعنی شب عاشورا توزیع می‌شود و ۷۰۰ بسته‌ دیگر فردا ظهر توزیع خواهد شد.

معروفی در پایان خاطرنشان کرد: از مومنان، خیرین و همه‌ هیئت‌ها خواستارم که این سه هفته را جدی بگیرند و هرکس در توان خود هر چه می‌تواند بیاورد که در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و در طرح شهید سلیمانی آورده شود تا در جهت ریشه کن کردن ویروس کرونا قدم برداریم.

انتهای پیام
captcha