ممنوعیت توزیع و پخش نذری در همدان
کد خبر: 3991262
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

ممنوعیت توزیع و پخش نذری در همدان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: پخش هرگونه تغذیه و نذری از دیدگاه دانشگاه مورد تأیید نیست و بر خلاف تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا تلقی می‌شود.

ممنوعیت توزیع و پخش نذری در همدانمحمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، مراسم‌ عزاداری حتما باید در فضای باز و با فاصله بیش از دو متری شرکت‌کنندگان برگزار شود؛ همچنین مراسم‌ نباید بیش از یک و نیم ساعت به طول بیانجاند.

وی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که از پخش هرگونه نذری و تغذیه برای حفظ سلامتی خود و دیگران بپرهیزند، متأسفانه باز هم شاهد چنین فعالیت‌هایی هستیم که در صورت مشاهده شهروندان می‌توانند به نیروی انتظامی محل گزارش دهند.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویروس جدید کرونا دلتا، گفت: در این نوع ویروس که بیشتر کودکان را درگیر می‌کند و سن ابتلا به بیماری بسیار کاهش یافته است، قدرت سرایت پذیری 140 درصد است، به‌طوری که یک نفر می‌تواند شش نفر را آلوده کند. بنابراین هرگونه تجمعی حتی تجمعات خانوادگی موجب ابتلا به کروناست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تأکید کرد: بارها به عدم تجمع حتی تجمعات خانوادگی مردم تأکید شده است، از شهروندان می‌خواهیم برای کنترل بیماری حتما دستورات پزشکی و تصمیمات ستاد کرونا را جدی بگیرند.

طاهری تأکید کرد: دوران کمون و نهفتگی این ویروس در بدن انسان 48 تا 72 ساعت است، تاکید داریم شهروندان هر گونه آبریزش بینی در کودکان را جدی تلقی کنند.

انتهای پیام
captcha