تعزیه برغان برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3991135
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

تعزیه برغان برگزار نمی‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: مراسم تعزیه برغان که هرسال همزمان با روز عاشورا در حسینه اعظم این روستا برگزار می‌شود امسال به دلیل شرایط کرونایی برگزار نخواهد شد.

تعزیه برغان برگزار نمی‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد صفری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با ایکنا از البرز ضمن گرامیداشت ایام عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: شرایط کرونای موجب شده تا بسیاری از برنامه‌های عزاداری حسینی همچون گذشته نباشد و با محدودیت آیین هرساله عزاداری را برپا کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیرو فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اصول بهداشتی در هیئات عزاداری، تصریح کرد: در پی پیام رهبر انقلاب تمامی مساجد سطح شهرستان ساوجبلاغ مراسم عزاداری خود را به بیرون از مسجد انتقال داده‌اند.

به گفته این مسئول حدود ۲۰۰ مسجد و حسینیه در سطح شهرستان ساوجبلاغ آئین عزای حسینی را در محلات مختلف این شهرستان به پا داشته‌اند که تمام سعی و توان به کار گرفته‌ شده تا سلامت مردم و عزاداران حاضر در این اماکن حفظ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مجوز برگزاری تعزیه توسط ارشاد تحت عنوان تئاتر مذهبی صادر خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع مردم، تعزیه برغان امسال برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: البته در برخی از مناطق ضمن رعایت اصول بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری و در نظر گرفتن سقف استاندارد تعزیه در مدت زمان محدود برگزار می‌شود و بنا به دستور ستاد ملی کرونا بدون منع است.

وی همچنین از برگزاری چندین مسابقه در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی خبر داد و افزود: این مسابقات تا اربعین حسینی ادامه‌دار خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کنگره شعر امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

صفری با اشاره به اینکه مسابقه داستان‌نویسی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر نیز در این شهرستان آغاز شده است، اضافه کرد: در این راستا مسابقه کتابخوانی در دو حوزه برگزاری می‌شود و «پی دی اف» کتاب‌ها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. یکی از حوزه‌های مسابقات کتابخوانی مربوط به بیانات رهبر انقلاب در خصوص امام حسین(ع) است و دیگری مربوط به خاطرات و معرفی بانویی است که به دین اسلام مشرف شده است.

انتهای پیام
captcha