مراسم شب خاطره شهید مسعود غمیان در سنندج برپا شد
کد خبر: 3991101
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

مراسم شب خاطره شهید مسعود غمیان در سنندج برپا شد

مراسم شب خاطره شهید مسعود غمیان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و سالروز شهادت آن شهید والا مقام شامگاه ۲۴ مردادماه در جوار شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سرهنگ علیرضا عسکری، فرمانده ناحیه سپاه سنندج در شب خاطره شهید حاج مسعود غمیان که در‌ آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و سالروز شهادت ‌آن شهید والا مقام شامگاه گذشته، 24 مردادماه در جوار شهدای گمنام سنندج ‌برگزار شد، اظهار کرد: توجه نداشتن به جایگاه خانواده شهدا بزرگترین منکر است.

وی با اشاره به اینکه حاج مسعود غمیان یک مجاهد به تمام معنی در راه اسلام بود، افزود: شهید غمیان از معتمدان بازار بود و همواره در سمت‌های مختلف توجه به رفع معضلات اجتماعی و توصیه به معروفات را در اولویت کارهای خود قرار می‌داد.

فرمانده ناحیه سپاه سنندج بیان کرد: در این جمع دوستان و همرزمان و جمعی از بازاریان شهر سنندج نیز حضور دارند و تمامی این عزیزان گواه این مسئله هستند که شهید غمیان در راه ترویج معرف اسلام و انقلاب علاوه بر جان خود، ثروتش را هم بدون ذره‌ای تردید تقدیم اسلام کردند.

وی افزود: این شهید والا مقام که چندین مغازه در بازار سنندج داشت، قبل از ترور ناجوانمردانه کوردلان تنها مغازه باقی مانده‌اش را هم برای ساخت مسجدی در محله خودشان می‌فروشند و حتی برای پرداخت پاره‌ای از تعهدات ایجاد شده با خواهش از همسر مکرمشان طلاهای همسر را برای تأمین لوستر آن مسجد هزینه می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج در بخش دیگری از سخنانشان گفت: فرزند این شهید که هم اکنون در این محفل حضور دارند و با افتخار برای امرار معاش در کارخانه‌ای در سنندج در حال کارگری ساده است، را تصمیم داشتند از کار بیکار کنند که بسیار مایه تأسف است.

وی توجه به خانواده شهدا را به عنوان یک اصل مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: تمام تلاش خود را در جهت تکریم این عزیزان به کار خواهیم بست.

عسکری از حوزه هنری به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگی استان در توجه به زنده نگه داشتن نام وخاطره شهدا نام برد و گفت: برگزاری 20 برنامه با شکوه شب خاطره و مشارکت در دیگر برنامه‌ها بخشی از اقداماتی است که توسط حوزه هنری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی دیگر انجام گرفته که جای تقدیر دارد.

یادآور می‌شود؛ اجرای نی‌نوازی و شعرخوانی علی احسان فریدونی و عبدالملکی و تجلیل از خانواده شهید حاج مسعود غمیان با حضور مسئولان و عطر افشانی مزار شهدای گمنام از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

لازم بذکر است؛ حاج مسعود غمیان در پنجم آذرماه سال 1318 در سنندج به دنیا آمد و بعد از طی دوران کودکی و پایان تحصیلات ابتدایی، به فراگیری علوم دینی پرداخت و در کنار این مهم در کنار پدر خود در بازار مشغود به فعالیت شد.

وی پس از آشنایی با اندیشه‌های حضرت امام (ره) در دهه پهل از رهروان مکتب خمینی بود و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی سفرهایی را به جنوب لبنان داشت که در این سفرها با شهید چمران نیزبوده اند.

حاج مسعود همزمان با شکل‌گیری تظاهرات مردمی بر علیه رژیم منحوس پهلوی در سنندج مشارکت فعالی داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از موسسین تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در این شهر بود.

وی پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت سپاه درآمد و در جریان پاکسازی منطقه از لوث ضدانقلاب رشادت های زیادی از خود به نمایش گذاشت و به همین دلیل چندین نوبت از سوی ضدانقلاب ترور شد که در یکی از این حوادث وی به درجه جانبازی 60 درصد نائل آمد.

گفتنی است؛ دشمنی ضدانقلاب از حاج مسعود غمیان همچنان ادامه داشت تا اینکه در روز 28 مردادماه سال 1369 بعد از اقامه نماز مغرب و عشا از سوی گروهک‌های ضدانقلاب ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha