مبارزه با فساد و عدالتخواهی با قیام حسین(ع) احیا شد
کد خبر: 3990919
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

مبارزه با فساد و عدالتخواهی با قیام حسین(ع) احیا شد

امام‌جمعه فردیس با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از ارکان مهم دین است، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود ارزش‌هایی همچون مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی را احیا کرد و جامعه مسلمین را از انحطاط نجات داد.

قیام امام حسین(ع) عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را احیا کرد

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی، امام‌جمعه فردیس، 24 مرداد در جلسه ستاد راهبردی امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام‌جمعه شهرستان فردیس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) انجام تکلیف بود، چراکه در آن زمان واجباتی همچون برقراری عدالت و مبارزه با فساد و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شده بود.

وی افزود: در آن روز‌ها امام حسین(ع) با قیام خود ارزش‌هایی همچون مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی را دوباره احیا کرد و جامعه مسلمین را از انحطاط نجات داد.

ایمانی با اشاره به اینکه هدف انبیای الهی انسان‌سازی و رساندن آنها به غایت کمال بود، گفت: با برقراری عدالت اجتماعی بستر مناسب برای رشد و پرورش همه افراد جامعه فراهم می‌شود و هنگامی که در یک جامعه ارزش‌هایی مانند عدالت اجتماعی و مبارزه با تبعیض و فساد کم رنگ شود افراد منفعت‌طلب در جامعه حاکم می‌شوند و جامعه را به مسیرهای باطل سوق می‌دهند و در نتیجه ظرفیت شکوفایی از مردم گرفته می‌شود.

امام‌جمعه فردیس در پایان با بیان اينکه تمام دین در مقابل امر به معروف مانند قطره‌ای در مقابل دریاست، اظهار کرد: با احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌توان بسترهای مناسب برای همه افراد فراهم کرد تا بتوانند استعدادهای خود را در زمینه مناسب پرورش دهند ولی متأسفانه در جامعه دیده می‌شود که بعضی از افراد منکر را گسترش می‌دهند که این مسیر اشتباه در حال افزایش است، لذا لازم است هوشیارانه در این مسیر گام برداشته شود تا این وظیفه شرعی به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام
captcha