نجات انسان از مؤلفه‌های امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3990774
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

نجات انسان از مؤلفه‌های امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر توجه اساسی به مؤلفه‌های امر به معروف و نهی از منکر، گفت: خیرخواهی، نجات و تعالی انسان، هدایت بشریت و اصلاح عمل هدف و باطن امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان دیروز، 23 مردادماه در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر کردستان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و پیامدهای عدم اجرای این فریضه در جامعه اظهار کرد: خیرخواهی، نجات و تعالی انسان، هدایت بشریت و اصلاح عمل هدف و باطن امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر توجه اساسی به مؤلفه‌های امر به معروف و نهی از منکر افزود: دفع ضرر و ایجاد منفعت نیز باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر لحاظ شود و منفعت مورد توجه باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به اهمیت اصلاح عمل در راستای اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: اصلاح عمل فلسفه وجودی اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است و برهمین اساس است که امام حسین(ع) می‌فرمایند «من برای اصلاح دین جدم برخواستم».

امربه معروف و نهی از منکر اخلاقمداری را در جامعه ترویج دهد

ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج نیز در این همایش به عظمت و شرف و کرامت اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم آمده است که اهل بیت رسول خدا تا روز قیامت سرچشمه پاکی هستند.

وی با اشاره به هجرت‌های صورت گرفته از سوی پیامبران در طول تاریخ افزود: پیامبر(ص) با هجرت خود به مدینه نابودی دشمن و پیروزی دین مبین اسلام دست یافت و امام حسین(ع) نیز با هجرت خود به اجرای عدالت و امر به معروف و نهی از منکر عمل کرد.

امام‌جمعه سنندج با اشاره به اینکه در 600 آیه قرآن به صراحت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با اخلاق‌مداری از سوی امران به معروف در جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر خود باید عامل به این امر باشند، یادآور شد: با زبان و نصیحت خداپسندانه و در رفتار و عمل نیز باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر ترویج شود.

بیش از ۳۵ هزار کردستانی؛ طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر

محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه این همایش اظهار کرد: در همه شهرستان‌های کردستان ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعال است و علیرغم کمبود نیروی انسانی همه مدیران استان حامی ستاد امر به معروف هستند و تلاش‌های ارزنده‌ای در استان انجام شده است.

وی به اجرای ویژه‌برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: ۳۳۰ برنامه امر به معروف در روستا، دهستان، بخش، شهرستان و استان در دهه امر به معروف اجرا می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، ورزشی، فعالیت‌های آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در دهه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان انجام شده است.

وی در پایان یادآور شد: بیش از ۳۵ هزار نفر از جمعیت کردستان به عنوان طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر و شورای امر به معروف در کردستان جذب شده‌اند.

گفتنی است؛ در پایان از برترین‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اهدای لوح تقدیر و هدایای تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha