مربیان قرآن جامانده از آزمون استخدامی آموزش و پرورش؛ خواستار تعیین تکلیف
کد خبر: 3990701
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

مربیان قرآن جامانده از آزمون استخدامی آموزش و پرورش؛ خواستار تعیین تکلیف

معلمان قرآن، نیروهای طرح امین و طلاب مبلغ که به دلایل متعدد از آزمون استخدامی آموزش و پرورش به تاریخ اول مردادماه جامانده‌اند، خواستار توجه ویژه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی هستند.

صادقین///مطالبه تعیین تکلیف نیروهای نهضت سوادآموزی امروز مقابل مجلس/تجمع معلمان قرآن جامانده فردا انجام می‌شود

به گزارش ایکنا، جمعی از مشمولان قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی (با  استناد به  قانون الحاق یك تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تكلیف استخدامی معلمین  قرآن، طرح امین، طلاب مبلغ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ و شیوه‌نامه‌های شماره ۱۶۰۱۵۰ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۲، ۱۴۰/۴۰ مورخ ۱۳۹۹/۹/۵ و ۱۴۰/۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ وزارت آموزش و پرورش) برای استخدام در آموزش و پرورش، بدون ابلاغیه و سند مالی (قبل از سال 92) در مدارس دولتی و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، مشغول به خدمت بوده‌اند. در حالی که در آن برهه زمانی، حق‌الزحمه این افراد از محل دریافت مشارکت‌های مردمی و سازوکار مدرسه، مستقیم از سوی مدیر مدرسه یا دارالقرآن‌ پرداخت شده است و این‌گونه قید سند مالی و ابلاغیه و ساعت کاری، که در بخشنامه ذکر شده، شامل این افراد نشده است.

بدون داشتن سند مالی و ابلاغیه، هیچ یک از معلمان قرآنی نامبرده شامل بخشنامه مربوطه نشده و از آزمون یکم مردادماه 1400 جامانده‌اند. البته برخی از این افراد، حتی بعضاً سند مالی، ابلاغیه و ساعت کار داشته و تائیدیه شهرستان محل خدمت خود را نیز دارند، ولی به دلیل کوتاهی در ارسال به موقع مستندات از سوی برخی از مسئولان آن شهرستان، به آزمون نرسیدند.

این افراد شامل معلمان قرآن، نیروهای طرح امین و طلاب مبلغ است.


بیشتر بخوانید:


در ذیل مجدد و تیتروار به برخی مشکلات این قشر اشاره می‌شود.

۱. محدودیت مهلت ثبت‌نام و معلق نگاه داشتن پرونده‌ها به مدت دو الی سه هفته در ادارات شهرستان و استان

۲.تفسیر به رأی بخشنامه جذب نیرو در هر یک از ادارات آموزش و پرورش شهرستان و استان‌ها و در نتیجه عملکرد متفاوت هر یک از استان‌ها و عدم شرایط یکسان برای همه؛ به عنوان‌ مثال در برخی استان‌ها فقط نامه مدیر برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون کافی بوده است، اما در برخی استان‌ها سند مالی و ابلاغیه و... درخواست شده است.

۳. عدم همکاری مدیر مدرسه به دلیل بازنشستگی مدیر قبلی، جابجایی مدرسه، امحا مدارک و ...

۴. عدم اطلاع‌رسانی در رفع نواقص پرونده از سوی اداره شهرستان و استان

۵. عدم ارسال به موقع اسامی بعد از تأیید کارگروه شهرستان و اداره‌کل به وزارت آ.پ

ایکنا به واسطه رسالت خود آماده شنیدن و پیگیری مشکلات این زحمت‌کشان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha