عزاداری‌های حسینی را با رعایت حق‌الناس برگزار کنیم
کد خبر: 3990441
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
امام‌جمعه پردیس:

عزاداری‌های حسینی را با رعایت حق‌الناس برگزار کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر پردیس ضمن اشاره بر رعایت حق‌الناس و سلامتی مردم در عزاداری‌های حسینی بر زنده نگه داشتن شعائر دینی تأکید کرد.

در روایت سازی رسانه ای ضعیف هستیمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، امام‎جمعه پردیس، 22 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز به‌کار دولت سیزدهم، بیان کرد: رئیس‌جمهور جدید در آزمون خطیری قرار گرفته است و باید دید ایشان تا چه اندازه می‌تواند با برنامه برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری که همان مطالبات مردم است وارد شده و در آن مسیر حرکت کند.

امام‌جمعه پردیس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، کرونا را مسئله اول کشور خواند و گفت: طغیان جهانی کرونا همچنان در حال تاختن است و در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر، مبتلا می‌شوند و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر را به کام مرگ می‌کشد و در این شرایط یک اقدام ملی با آرایش دفاعی جدید با بهره‌گیری از منویات رهبری باید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مدیریت کشور در جهت تولید واکسن ملی از سوی رهبر معظم انقلاب، دستور منطقی و جهادی برای مقابله با کرونا از سوی رئیس‌جمهور راهکارهای عملی مقابله با کرونا در این شرایط سخت است.

حسینی با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع)، تأکید کرد: همه متدینین و هیئت‌های عزاداری، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیش از گذشته جدی بگیرند و با ناظران بهداشتی همکاری داشته باشند. با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نگذاریم دشمنان برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) را دستاویزی برای حمله به ارزش‌های دینی ما قرار دهند.

وی همچنین با بیان دلایل اهمیت ساخت واکسن ایرانی، گفت: دسترسی پایدار، امنیت بیولوژیک، صرفه اقتصادی، توانایی فنی و ابزار قدرت را می‌توان از دلایل اهمیت ساخت واکسن ایرانی دانست و با خودکفایی در زمینه تولید واکسن هرگونه تهدید محتمل مرتبط با این موضوع را مرتفع کرده و نفوذ و قدرت چانه‌زنی خود در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی افزایش دهیم.

حسینی ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان شهرستان پردیس در اجرای سریع واکسیناسیون، گفت: حرکت به‌ سمت واکسن ایرانی به‌ معنای محدود کردن واردات نمونه‌های مناسب خارجی یا ایجاد انحصار برای نمونه‌های داخلی نیست.

امام‌جمعه پردیس با بیان اینکه در روایت‌سازی رسانه‌ای ضعیف عمل می‌کنیم، اظهار کرد: ما باید در این زمینه خود را تقویت کرده و سرگرم امواج رسانه‌ای نشویم و در حوزه رسانه فقط درگیر دفاع نباشیم، بلکه باید به دشمن هجمه ببریم. رسانه‌ها باید صدای مردم و مشکلات کشور بدون تخریب باشند.

یادآور می‌شود، همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز، همزمان با اولین جمعه ماه محرم با حضور امام‌جمعه پردیس در نورالشهدا این شهر برگزار شد.

نسا نژادزارع

انتهای پیام
captcha