مصلی از امروز در اختیار ستاد ملی کروناست / اگر لازم شد نماز را در مکان دیگری می‌خوانیم
کد خبر: 3990429
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

مصلی از امروز در اختیار ستاد ملی کروناست / اگر لازم شد نماز را در مکان دیگری می‌خوانیم

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه وضعیت جدید کرونا اقتضا دارد که همه با هر امکاناتی که دارند کمک کنند، گفت: اگر لازم شد حتی نماز را در مکان دیگری می‌خوانیم.

مصلی از امروز در اختیار ستاد ملی کروناست / اگر لازم شد نماز را در مکان دیگری می‌خوانیم

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 22 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه شخصیت افراد را می‌توان از بیانات و سخنانی که در مواقع حساس می‌گویند شناخت، افزود: وقتی به بیانات حسین علیه‌السلام در مقاطع گوناگون نگاه می‌کنیم، پیام‌های فراوانی دریافت می‌کنیم که هرکدام مسیری را روشن می‌کند و جلوی انحرافی را می‌گیرد و انسانی را به مقصد می‌رساند و جامعه‌ای را سعادتمند می‌کند.

درس مقاومت حسین علیه‌السلام ریشه حرکت آزادی‌خواهان و استکبارستیزان عالم است
وی با تاکید بر اینکه یکی از آن پیام‌ها، پیام استقامت و پایداری و درس مقاومت است، اظهار کرد: مقاومت در این روزها ریشه حرکت آزادی خواهان و استکبارستیزان عالم است؛ و البته محور مقاومت در منطقه بالاترین بهره را از این درس برده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز توضیح داد: درس مقاومت که از حسین علیه‌السلام آموخته‌ایم، امروز جریان گسترده‌ای ایجاد کرده و در قالب جبهه‌ای در مقابل استکبار ایستاده است.

واکنش امام‌جمعه کرج به عکس یادگاری سفرای روس و انگلیس در ایران 

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به عکس یادگاری سفرای روس و انگلیس در ایران، گفت: حتماً باید زیر عکس یادداشت عذرخواهی هم برای گذشته‌شان و هم امروز بگذارند و از مردم و دولت ایران بالصراحه عذرخواهی کنند و دستگاه دیپلماسی دولت انقلابی در این مورد باید به‌سرعت و بااقتدار و انقلابی برخورد لازم را داشته باشد تا شاهد تکرار موارد مشابه نباشیم، چون در همین زمان‌ها که دولت عوض می‌شود، بعضاً پالس‌هایی فرستاده می‌شود که ببینند برخورد چطور است. اگر برخورد ضعیف باشد این حرکت‌ها ادامه پیدا می‌کند. باید باصلابت و باقدرت دستگاه دیپلماسی اقدام کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه زمانی به خاطر اینکه دولت و نظام ایران دست‌نشانده بودند و مردم همراهی نداشتند می‌توانستند ملت ایران را تحقیر کنند و در امور کشور دخالت کنند، گفت: در جریان کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ مگر انگلیس با همکاری و دستور آمریکا دولت مصدق را سرنگون نکردند؟

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: انگلیس بعد از کوتاه‌شدن دستش از صنعت نفت ایران، منابع بسیاری را در منطقه و خصوصاً ایران از دست‌داده بود، لذا طرح کودتای نظامی را ریخت تا شاید بتواند به منافعش برگردد اول آمریکا مخالف بود اما بعد از پیروزی آیزنهاور در انتخابات ریاست جمهوری تغییرات اساسی در سیاست خارجی آمریکا واقع شد.

وی با یادآوری اینکه آمریکا و انگلیس، ستاد مشترکی را در ایستگاه اطلاعاتی انگلیس در قبرس تشکیل دادند و عملیات کودتا را طرح‌‏ریزی کردند، گفت: نقشه کودتا در ۲۵ مرداد شکست خورد و شاه فرار کرد اما با کوتاهی مصدق در ۲۸ مرداد کودتا عملی شد. سرلشگر زاهدی نخست‌وزیر شد و استبداد داخلی و استعمار خارجی دست‌به‌دست هم دادند و ۲۵ سال دیکتاتوری بر ایران حاکم شد.

مصدق کوچک‏ترین اقدامی برای خنثی‌کردن کودتا ۲۸ مرداد نکرد
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با بیان اینکه درس‌های این واقعه را نباید فراموش کرد، گفت: تاریخ تکرار می‌شود. به‌خصوص عواملی که زمینه‌ساز کودتا بودند و اینکه چگونه با جنگ نرم و عملیات روانی و استفاده از رسانه‌های آن زمان و بیان روایت‌های خاص، بسترهای لازم را برای تحت تأثیر قرار دادن افکار مردم و بعد به دست گرفتن اراده‌ها فراهم کردند و به اهداف خودشان رسیدند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه متأسفانه مصدق، کوچک‏ترین اقدامی برای خنثی‌کردن کودتا نکرد، اضافه کرد: مصدق حتی آماده‌باش معمولی هم به نیروهای خود و ستاد ارتش نداد. همه از کودتا خبر داشتند در خرداد ۳۲ دکتر غلامحسین صدیقی وزیر کشور در کرج سخنرانی می‌کند و به مردم تذکر می‌دهد که هوشیار باشید، قرار است کودتا شود، اما مصدق بی‌توجهی می‌کند.

وی تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد پر است از عبرت که مهم‌ترین آن آشنایی با روش کودتاست که مسئولان و افراد جامعه باید از همان‌جایی که غربی‌ها تلاش دارند آن‌ را از ما پنهان کنند، عبرت بگیرند،

وی با تاکید بر اینکه امروز تمام دستگاه‌های تبلیغی و ترویجی تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند و القاء می‌کنند که هر نوع تفکر انقلابی که زیر بار و سلطه غرب نیست بی‌نتیجه است و به خشونت‌گرایی ختم می‌شود و نمی‌تواند جامعه را اداره کند، گفت: حزب‌الله، نیروهای ارزشی و انقلابی، نیروهایی که دلشان برای نظام و خون‌های ریخته شده‌اش می‌سوزد باید در صحنه حضورداشته باشند کمااینکه بودند.

عباس‌بن‌علی بنده تسلیم خداست
امام جمعه کرج در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: رسم شده است که در روز تاسوعا به جهت جلالت قدر و جایگاه والایی که عباس‌بن علی علیه‌السلام دارد از او تکریم و مناقب و فضائل او تبیین شود که در همه برنامه‌ها به شجاعت، بصیرت، وفا و جوانمردی او اشاره اما کمتر به بعد عبادی و بندگی او در مقابل خدای تعالی اشاره می‌شود. درحالی‌که عباس(ع) در این زمینه هم از پدر ارث برده است و جایگاه ویژه دارد.

سالم حرکت کنید/ لابی‌گری و سهم‌خواهی سم مهلک است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: لازم است به شوراهای شهر استان تذکر دهم که دقت کنید برای عملکردتان جواب‌های قانع‌کننده داشته باشید تا مجبور نشوید با فشار افکارعمومی مسیر خودتان را اصلاح کنید. در این نوبت بنده به‌شدت رصد می‌کنم و مواظب عملکرد هستم. سالم حرکت کنید لابی‌گری و سهم‌خواهی سم مهلک عملکرد شماست که رگه‌هایش در همین روزها دیده می‌شود. 

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تأکید بر اینکه وضعیت جدید کرونا اقتضا دارد که همه با هر امکاناتی که دارند کمک کنند، توضیح داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند مساجد باید نقش فعال‌تری داشته باشند کما اینکه تا امروز هم مهم‌ترین بستر کمک توسط همه دستگاه‌ها در مسجد بوده است لذا اعلام می‌کنم از امروز مصلی با تمام امکاناتی که دارد در اختیار ستاد ملی کرونا باشد. می‌خواهند بیمارستانش کنند، می‌خواهند مرکز تزریق واکسن کنند. با همه امکاناتی که دارد مصلی از امروز در اختیار ستاد ملی کروناست.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر لازم شد حتی نماز را در مکان دیگری می‌خوانیم، گفت: من پیشنهاد فضای باز پردیس را دادم و به مدیریت آنجا هم پیام فرستادم، ظاهراً صدای ما را نشنیدند. به‌ هر تقدیر مساله مقابله با کرونا هم از سوی مردم و هم مسئولین باید جدی گرفته شود تا آسیب کمتر شود.

انتهای پیام
captcha