اجرای ویژه برنامه محرم برای دانش‌آموزان البرزی
کد خبر: 3990238
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

اجرای ویژه برنامه محرم برای دانش‌آموزان البرزی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: ویژه برنامه‌های ایام محرم در بسترشبکه شاد این استان با شعار«لبیک یا اباعبدالله(ع)» آغاز شد.

اجرای ویژه برنامه محرم برای دانش‌آموزان البرزی

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز درگفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های ایام محرم در بستر شبکه شاد این استان با شعار«بیک یا اباعبدالله(ع)»، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها ترویج فرهنگ و حماسه اربعین حسینی دربین دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه محرم از دیرباز در فرهنگ و تمدن اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته است، افزود: محرم علاوه بر معرفت دینی، فرهنگ همبستگی را درجامعه ترویج می‌دهد و تبیین مبانی دینی و فلسفه قیام عاشورا و انتقال ارزش‌های معنوی و اسلامی به نوجوانان و جوانان موجب پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی می‌شود.

فهمیده در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: فضای مجازی ظرفیت گسترده‌ای است و درحال حاضر بیشتر افراد جامعه به نوعی با اخبار و مطالبی که دراین فضا منتشرمی‌شود سر و کار دارند لذا برای انتقال آموزه‌های دینی و ارزشی به خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان باید ازآن استفاده کرد.

وی فضاسازی محرم و سیاهپوش‌کردن فضای آموزش و پرورش، انتشارقرائت زیارت‌عاشورا، نوحه‌خوانی دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه و یادمان شهدا، نوشتن دلنوشته و شعرکه نشان از دلتنگی‌های آنان در عاشورا دارد را از دیگر فعالیت‌های ویژه برنامه‌های محرم درحوزه معاونت پرورشی و فرهنگی در فضای مجازی برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: باتوجه به عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های مناسبتی مذهبی، انقلابی و ملی در مدارس به صورت نمادین برگزار می‌شود و در بستر فضای مجازی برای آگاهیبخشی به دانش‌آموزان انتشار می‌یابد.

وی یادآور شد: می‌توان از ظرفیت این فضا در راستای آگاهی‌بخشی درباره حقیقت واقعه عاشورا و درس‌های این روزهای حماسی و همچنین همایش جهانی دوستداران امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین سال‌های قبل استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha