استان اردبیل جایگاه ویژه‌‌ای در زمینه حفظ قرآن کشور دارد
کد خبر: 3989963
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

استان اردبیل جایگاه ویژه‌‌ای در زمینه حفظ قرآن کشور دارد

امام جمعه اردبیل، گفت: استان اردبیل جایگاه ویژه‌ای در کشور در زمینه حفظ قرآن دارد اما مهم‌تر از حفظ و خواندن قرآن ترجمه کردن آن است.

رضازاده// استان اردبیل جایگاه ویژه‌‌ای در زمینه حفظ قرآن کشور داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، 20 مردادماه، در مراسم تجلیل از نخبه‌های قرآنی اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل جایگاه ویژه‌ای در کشور در زمینه حفظ قرآن دارد اما مهم‌تر از حفظ و خواندن قرآن ترجمه کردن آن است که بایستی مورد توجه واقع شود.

وی افزود: مسلماً انس‌گیری با قرآن از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد و به همین دلیل با قاطعیت می‌توان گفت که اهمیت به ترجمه و حفظ قرآن یک نیاز مبرم و اساسی در جامعه است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: وظیفه خطیر و حساسی در این مورد بر عهده آموزش و پرورش است تا برای حفظ و ترجمه قرآن در بین دانش‌آموزان انگیره‌سازی کنند.

عاملی بیان کرد: خوشبختانه استقبال از طرف دانش‌آموزان نیز در زمینه حفظ قرآن قابل قبول بوده و 12 دانش‌آموز در کشور حائز رتبه‌های برتر شدند، اما همچنان ادامه برنامه‌های قرآنی برای استعدادیابی و نخبه‌پروری بایستی با قاطعیت و جدیت ادامه پیدا کند.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از نخبه‌های قرآنی اردبیل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha