یک میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات برای طرح «شمیم حسینی» هزینه می‌شود
کد خبر: 3989957
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

یک میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات برای طرح «شمیم حسینی» هزینه می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح «شمیم حسینی» در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، گفت: در راستای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات مرتبط با ماه محرم برای کمک به عزاداری حسینی هزینه می‌شود.

یک میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات برای طرح شمیم حسینی هزینه می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، 19 مردادماه در سخنانی، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برای ماه محرم برنامه‌های و رویکردهای مختلفی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه محرم طرح «شمیم حسینی» در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به برگزاری مراسم عزاداری حسینی، هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد در قالب عرضه اقلام غذایی، محصولات فرهنگی و غذای گرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: نمایشگاه «شمیم حسینی» در جوار بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌های بیرجند، فردوس و طبس طی ماه محرم برپا می‌شود و در راستای نظارت و صیانت از اجرای نیات واقفین خیراندیش و جهت‌دهی به نحوه مصرف و هزینه‌کرد فواید حاصل از موقوفات این طرح اجرا خواهد شد.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح «شمیم حسینی» اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه خواهد شد، ادامه داد: این اعتبارات از منابع و عواید موقوفات مرتبط به روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام عزاداران حسینی تهیه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سه هزار و 864 موقوفه مرتبط با ماه محرم و صفر در استان به ثبت رسیده است، یادآور شد: شش هزار و 420 نیت مرتبط به عزاداری، اطعام و تعزیه‌خوانی در ماه محرم در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha