حفظ حرمت ماه محرم وظیفه همگانی است
کد خبر: 3989649
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

حفظ حرمت ماه محرم وظیفه همگانی است

مدیر آموزش‌ و‌ پرورش ناحیه یک سنندج با اشاره به محوریت برنامه‌های ماه محرم، حفظ حرمت این ایام را به عنوان تکلیفی برای همه افراد جامعه دانست و افزود: احیای فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر از فرایض مهم دینی و پیام اصلی عاشورای حسینی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدفواد حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج شامگاه گذشته، 18 مردادماه در نشست هماهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف ویژه ماه محرم اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین ترویج فرایض فرایض امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر یکی از مباحث مهم در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عنوان شده است که باید این امر مورد توجه معلمان قرار گیرد.

وی به اهمیت فلسفه عاشورا و فرایض امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر اشاره کرد و گفت: احیای فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر از فرایض مهم دینی و پیام اصلی عاشورای حسینی است لذا انتقال آن به دانش‌آموزان و نسل جوان وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است.

مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک سنندج بیان کرد: در سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه بر ترویج خوبی‌ها و پرهیز از بدی‌ها تأکید شده است و بر این اساس احیای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر تحت عنوان نهضتی همیشه ماندگار به منظور سالم بودن، رفع کاستی‌ها و رفتارهای نابهنجار و توجه به ارزش‌ها و تشریح مصادیق دینی برای دانش‌آموزان از وظایف معلمان عنوان شده است.

وی با اشاره به محوریت برنامه‌های ماه محرم، حرمت این ایام را به عنوان تکلیفی برای همه همه افراد جامعه دانست و افزود: امروزه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از حلقه‌های گم‌شده بشریت و یک نیاز در جامعه باید حفظ و احیا شده و ترویج آن در جامعه به ویژه نسل جوان در اولویت قرار گیرد.

حسینی در پایان یادآور شد: در راستای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مسابقات کتابخوانی، محافل انس با قرآن، برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، آذین‌بندی محوطه اداره و مدارس، غبارروبی گلزار شهدا و برگزار کارگاه آموزشی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های اجرای در دهه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر است.

انتهای پیام
captcha