ورود هیئت‌های حضرت علی اکبر(ع) هلال احمر به تأمین سلامت مراسم محرم
کد خبر: 3989380
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
محمد گل‌فشان خبر داد؛

ورود هیئت‌های حضرت علی اکبر(ع) هلال احمر به تأمین سلامت مراسم محرم

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از فعالیت هیئت‌های حضرت علی اکبر(ع) سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برای کمک به تأمین سلامت مراسم عزاداری محرم خبر داد و گفت: علی‌رغم کرونا روند جذب جوانان به هلال احمر ادامه دارد.

ورود هیئت‌های حضرت علی اکبر(ع) هلال احمر در بحث سلامت مراسم محرم

محمد گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، در گفت‌‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های جوانان هلال احمر در ماه محرم پرداخت و با اشاره به اجرای طرح خادمان هلال حسینی، گفت: سال گذشته جوانان هلال احمر با حضور در هیئت‌‌های بزرگ اقداماتی از قبیل ضد عفونی، آموزش مسائل بهداشتی، توصیه به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و ... را انجام دادند اما امسال این برنامه‌ به صورت قوی‌تری اجرا می‌شود.

وی تشریح کرد: جوانان هلال احمر در قالب هیئت‌های حضرت علی اکبر(ع) در زمینه آموزش و توجیه عزاداران ورود جدی‌تری خواهند داشت.

حضور یک میلیون و 400 هزار نفری جوانان

گل‌فشان در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی آموزش هیئت‌ها آغاز خواهد شد؟ گفت: قبل از مراسم محرم این آموزش‌ها شروع شده است. هم اکنون بالغ بر یک میلیون و 400 هزار جوان عضو جوانان هلال احمر هستند که شامل کانون‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، روستایی، طلاب و ... است. بسیاری از روحانیونی که در بیمارستان‌ها فعالیت‌های مربوط به بیماران کرونایی را انجام می‌دهند نیز اغلب عضو کانون طلاب هلال احمر هستند.

وی تصریح کرد: بدون محدودیت برای کمک به هیئت‌های مذهبی و مراسم عزاداری اعلام آمادگی کرده‌ایم و در هر استان و شهری براساس نیازی که مدیران عامل استان‌ها، مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌‌ها اعلام کنند، خدمات ارائه می‌کنیم.

گل‌فشان به این مسئله نیز اشاره کرد که هم اکنون جوانان هلال احمر در برخی از استان‌ها در امر واکسیناسیون مشارکت دارند و افزود: جوانان هلال احمر با همکاری وزارت بهداشت در واکسیناسیون عمومی ورود قوی‌تری خواهند داشت تا با افزایش واکسیناسیون به ایمن‌سازی جامعه سرعت بیشتری دهیم.

وی با تأکید بر آمادگی جوانان هلال احمر برای کمک به رفع بحران‌های مختلف در کشور، گفت: هر زمانی که سازمان انتقال خون برای تأمین خون مورد نیاز کشور اعلام نیاز کند، جوانان هلال احمر برای کمک به هموطنانمان ورود می‌کنند. طرح اهدای خون با عنوان «قرار مهربانی» نیز یکی از اقدامات جوانان هلال احمر است که جوانان هلال احمر از عید قربان تا عید غدیر خون اهدا کردند تا نیاز کشور در این زمینه تأمین شود.

کاروان‌های مهربانی هلال راهی مناطق محروم می‌شوند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: قرار بود میلاد امام رضا(ع) افتتاح طرح کاروان‌های مهربانی را در آستان قدس رضوی داشته باشیم که متأسفانه با پیک کرونا همزمان شد و با توجه به شرایط موجود فکر نمی‌کنیم بتوانیم به صورت رسمی این برنامه را افتتاح کنیم اما قطعاً این طرح در ماه محرم آغاز و کاروان‌های نیکوکاری هلال به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در کنار توزیع اقلام معیشتی، غربالگری فشار خون و بیماری‌ قند نیز در مناطق محروم صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این دو سال مشکل جذب داوطلب جدید داشته‌اید؟ گفت: ما هزار و 100 کانون دانشجویی داشتیم که علی‌رغم شرایط کرونا به هزار و 347 کانون افزایش یافته است و در همین وضعیت نیز روند جذب جوانان ادامه دارد.

گل‌فشان افزود: تنها مشکلی که وجود دارد ارائه آموزش‌های جمعی و کارگاهی و برگزاری اردوهاست که به خاطر کرونا نمی‌توانیم انجام دهیم. البته آمادگی این اقدام را داریم و اردوگاه‌های ما آمادگی برگزاری برنامه‌های جوانان را دارند ولی با توجه به رعایت پروتکل‌ها و نگرانی خانواده‌ها و خود ما نسبت به سلامت اعضا، نتوانستیم اردوها را برگزار کنیم.

وی در پایان از ارائه آموزش‌های هلال احمر به صورت مجازی خبر داد و گفت: جوانان علاقه‌مند می‌توانند با ورود به سامانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و یا با حضور در مراکز امور جوانان در استان‌ها عضو سازمان جوانان هلال احمر شده و آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی دریافت کنند.  

انتهای پیام
captcha