شعرسرایی در فضیلت ائمه(ع) دست مایه اعتلای معنوی شاعر است
کد خبر: 3989376
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

شعرسرایی در فضیلت ائمه(ع) دست مایه اعتلای معنوی شاعر است

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: سرودن شعر در فضیلت ائمه معصومان(ع) دست مایه اعتلای معنوی شاعر و حرکتی ارزشمند است.

شعرسرایی در فضیلت ائمه(ع) دست مایه اعتلای معنوی شاعر استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، روز یکشنبه، 17 مردادماه، در آستانه ایام عزاداری امام حسین(ع) در دیدار با «حسن یعقوبی» شاعر پیشکسوت اهل بیت(ع)، گفت: سرودن شعر در فضیلت ائمه معصومان (ع) دست مایه اعتلای معنوی شاعر و حرکتی ارزشمند است.

وی با اشاره به اهمیت سرودن شعر برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افزود: شاعر اهل بیت(ع) برای تبیین معارف این بزرگواران در شعر، باید ابتدا خود با این معارف آشنا و عمیقاً با آن ارتباط برقرار کند.

ناظمی اظهار کرد: شاعران اهل بیت(ع) باید حسینی زندگی کند تا بتواند شعر تاثیرگذار و ماندگار حسینی بسراید چرا که شاعری که روح و جانش مرتبط با امام معصوم(ع) نشود، نمی‌تواند دلهای مخاطبان را متأثر کند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با آرزوی صحت و بهبودی برای این شاعر اهل بیت(ع) ادامه داد: باید همزمان با سرایش شعر، اساتید پیشکسوت به پرورش و آموزش جوانان نیز در این حوزه همت کنند.

حسن یعقوبی، شاعر پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این دیدار با بیان فضائل شعرای پیشکسوت اهل بیت(ع) مانند استاد عابد، حاج حیدر خوندل، حافظی و سایر شعرای این عرصه، اشعار آیینی خود را قرائت کرد.

انتهای پیام
captcha