نقش موثر خبرنگاران در ایجاد روحیه عدالت‌خواهی
کد خبر: 3989088
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
نماینده ولی فقیه در استان همدان؛

نقش موثر خبرنگاران در ایجاد روحیه عدالت‌خواهی

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به بحث عدالت‌خواهی در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: تقویت روحیه عدالت‌خواهی در بین مردم یکی از وظایف خبرنگاران است.

نقش موثر خبرنگاران در ایجاد روحیه عدالت‌خواهیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز ۱۶ مردادماه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه این روز فرصتی مناسب برای قدردانی از زحمات خبرنگاران است، اظهار کرد: مسئولین باید در ایامی که منتسب به قشر خاص است، بیشتر شنونده باشند و مشکلات آن قشر را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به بحث عدالت‌خواهی در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: تقویت روحیه عدالت‌خواهی در بین مردم یکی از وظایف خبرنگاران است، ایجاد دغدغه در بین مردم می‌تواند مسیر را هموار کند و عدالت‌خواهی را مورد مطالبه قرار دهد و در این صورت جامعه به سمت عدالت‌خواهی پیش می‌رود.

وی در ادامه به نقد قلم برخی خبرنگاران پرداخت و گفت: قدرت نویسندگی و تخصصی عمل کردن یکی از وظایف خبرنگاران است که لازم است دوره‌های آموزشی برای این قشر برگزار شود.

حجت‌الاسلام شعبانی همچنین با اشاره به قرارگیری در هفته امر به معروف و نهی از منکر، افزود: یکی از اساسی‌ترین کارهای یک خبرنگار این است که معروف را بشناسد و مبلغ معروف باشد، گاهی موارد منکر را درست نمی.شناسیم و مطالبه‌گری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان یک سال و نیم است که با رویکرد جدید وارد این عرصه شده و بهترین کسانی که می‌توانند عملکرد ستاد را نقد کنند خبرنگاران هستند، خبرنگاران در میدان عمل در جامعه ربط دهنده بین مردم و مدیران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف خبرنگاران ایجاد امید به زندگی در بین مردم است، افزود:
واقعا خبرنگاران می‌توانند در ایجاد نشاط و اعتماد به نفس در جامعه نقش ایفا کنند، خیلی از مشکلات مربوط به نبود اعتماد به نفس در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه اگر جامعه اعتماد به نفس خودش را از دست دهد متوقف می‌شود، افزود: جامعه برای رشد نیاز به اعتماد به نفس دارد و شما خبرنگاران باید در کنار مشکلات نکات مثبت و نشاط افرین را باید به جامعه القا کنید.

امام جمعه همدان ادامه داد: به عنوان مثال دشمن در فضای مجازی حتی از طریق طنز سعی در القای ناامیدی در جامعه و گرفتن اعتماد به نفس از نسل جوان دارد و خبرنگاران می‌توانند با خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در این زمینه موثر باشند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز خبرنگاران باید در جبهه مقابله با تحریف حضور و مجاهدت کنند.

انتهای پیام
captcha