هنرواره ملی «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» تمدید شد
کد خبر: 3988744
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

هنرواره ملی «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» تمدید شد

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از تمدید ارسال آثار به هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» تا ۳۰ مردادماه سال‌جاری، در اردبیل خبر داد.

هنرواره ملی «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» تمدید شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۱۴ مردادماه، گفت: هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» با محورهای اذان تقلیدی از موذنان ایرانی و اذان تقلیدی سبک مرحوم موذن زاده اردبیلی تا ۳۰ مردادماه تمدید شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این هنرواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اهمیت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و اعتقادی استان گفت: هنر آئینی در اردبیل از جایگاه و پویایی خاص و دیرینگی برخوردار است و در عرصه اذان، مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی و خاندان موذن‌زاده نقش تأثیرگذاری داشته‌اند.

طاهری افزود: با توجه به تمدن و دیرینگی سنت اذان‌گویی در خاندان مؤذن‌زاده اردبیلی نقش والای آنان در این عرصه مشهود است و باید این امر مهم در جایی همانند استان اردبیل به صورت همه جانبه تداوم یابد تا بتوانیم این جایگاه و قداست را حفظ کرده و با ارزش‌گذاری به مفاخر استان به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: برگزاری هنرواره اذان ایرانی، مکتب اردبیل با محوریت اذان سبک مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی در واقع، اهمیت و ارج نهادن به مفاخر استان و همچنین صیانت از جایگاه مکتب اردبیل است. استان اردبیل از گذشته تاکنون منشا اتفاقات، جریانات فکری و حتی تحرکات و تاثیرات در زمینه های فرهنگی، هنری، مذهبی و اعتقادی شگرفی بوده است.

وی با اشاره به محور‌ها و موضوعات هنرواره اذان ایرانی گفت: لزوم ترویج اذان‌گویی به سبک خاندان مؤذن‌زاده و نیز سایر مؤذنان استان و کشور یکی از برنامه‌های اساسی برای دستیابی به معنویت و ارج و قرب الهی است که در این زمینه استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد در دستور کار است.

طاهری اظهار کرد: اذان تقلیدی از مؤذنان ایرانی و اذان تقلیدی سبک مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی از محور‌ها و موضوعات این هنرواره است.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، یادآور شد: علاقه‌مندان برای اطلاعات تکمیلی و شرایط ثبت‌نام به آدرس اینترنتی https://Ardebil.farhang.gov.ir مراجعه و یا از طریق پیام‌رسان‌های بومی به شماره 09141545169 پیام ارسال کنند.

وی ادامه داد: البته تاکنون آثار فاخری به دبیرخانه ارسال شده است که امیدواریم موذنان از سراسر کشور این فرصت مغتنم معنوی بهره مند شوند.

طاهری، گفت: این هنرواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تأکید کرد: این هنرواره می‌تواند معرفی بسیار خوبی در سبک‌های اذان برای نوجوانان و مشتاقان این عرصه معنوی شود و تلاش می‌کنیم تا الگوهای برتر در کشور معرفی شود.

طاهری افزود: از همه مؤذنان برتر نیز دعوت می‌شود تا با مشارکت در این هنرواره بتوانند الگوهای سبکی در اذان را معرفی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا زمان برگزاری اختتامیه این هنرواره متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha