جهاددانشگاهی پیشتاز علم و فناوری در کشور است + فیلم
کد خبر: 3988363
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۸

جهاددانشگاهی پیشتاز علم و فناوری در کشور است + فیلم

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: جهاددانشگاهی پیشتاز علم و فناوری در نظام جمهوری اسلامی و پاسخگوی نیازهای جامعه بوده است.

جهاددانشگاهی پیشتاز علم و فناوری در نظام جمهوری اسلامی استعباس فنی‌اصل، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل‌ویکمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی پیشتاز علم و فناوری در نظام جمهوری اسلامی و پاسخگوی نیازهای جامعه بوده و از آغاز فعالیت خود تاکنون با مدیریت جهادی و دانش‌محور، تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و توسعه همه جانبه کشور به کار گرفته و توانسته افتخارات و موفقیت‌های زیادی را از آن کشور کند.

وی افزود: این نهاد انقلابی همواره با رصد نیازهای روز جامعه تلاش کرده است تا با نگاهی دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های علمی خود، پاسخگوی نیازهای زیرساختی جامعه در ابعاد مختلف، فرهنگی، علمی و پژوهشی باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، خاطر نشان کرد: این نهاد در حوزه فعالیت‌های پژوهشی نیز با نگاهی کاربردی، اقدامات و فعالیت‌های جدی و خوبی را سامان داده و برای هموار کردن مسیر تولید ثروت از علم، تلاش کرده است.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را شناخت ظرفیت‌های شهرستان‌ها برشمرد که تلاش می‌شود با توان علمی و عملی در رفع این نیازها گام‌های مؤثری برداشته شود.

فنی‌اصل ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان اردبیل بحث گیاهان دارویی است که جهاد دانشگاهی نیز در آن پیشرو بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: امروز زیرساخت‌های خوبی برای توسعه کشور وجود دارد که باید از آنها بهره‌ مناسبی را ببریم.

فنی‌اصل، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) را از مهمترین اقدامات این نهاد انقلابی برشمرد و تاکید کرد: عمده برنامه‌های تدوین و اجرا شده در حوزه فرهنگی توسط جهاددانشگاهی، قرآن محور بوده است.

وی از خبرنگاران ایکنا، به دلیل ارسال اخبار درست و به‌موقع دانشگاه تقدیر کرد و گفت: اگر ما نتوانیم حول محور قرآن با هم کار کنیم، اشکال از ما است، فلذا منیت در قرآن جایی ندارد و موضوعات مرتبط با آن همه جوانب عالم هستی را در بردارد.

فنی‌اصل، افزود: این خبرنگاران در توسعه برنامه‌های دانشگاه محقق اردبیلی، همراه هستند و هنگامی که جلسات برگزار می‌شود به سبب جهت‌گیری انقلابی برنامه‌ها تاثیرگذار بوده و به عنوان شرکای اصلی توسعه فرهنگی و اجتماعی انجام وظیفه می‌کنند.

معاون فرهنگی - اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، تاکید کرد: خبرگزاری قرآنی ایکنا از خبرگزاری‌های معتبر و مورد اعتماد کشور است که در عرصه انتشار خبر‌های باکیفیت، درست و به موقع پیشتاز است و امیدواریم این نهاد همواره بتواند در راستای اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی گام بردارد.

وی یادآور شد: هدف اصولی تشکیل جهاد‌دانشگاهی در کنار فعالیت‌های فرهنگی، تامین نیاز‌های فنی و تخصصی جامعه است و در این راستا گام‌های بسیار ارزشمندی را برداشته است.

فنی‌اصل با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: این خبرگزاری قرآنی در ذیل فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی انجام وظیفه می‌کند و نقش این نهاد در توسعه همه جانبه کشور بویژه توسعه فرهنگی- قرآنی حائز اهمیت است و امید است با تعامل بیشتر با خبرگزاری ایکنا اردبیل بتوانیم تا حداقل‌هایی که وظیفه ما در حوزه قرآنی نظام مقدس جمهوری اسلامی است را ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام
captcha