جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی تخصصی‌محور عمل می‌کند
کد خبر: 3988046
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی تخصصی‌محور عمل می‌کند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی، تکیه و توجه به حضور و مشارکت اساتید و دانشجویان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی به صورت تخصصی‌محور است.

رضازاده// جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی تخصصی‌محور عمل می‌کندیاسر محمدپور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن عرض تبریک و گرامیداشت چهل‌ و یکمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: مشخصه مهم فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی، تکیه و توجه به حضور و مشارکت اساتید و دانشجویان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی به صورت تخصصی‌محور بوده که استان اردبیل در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به این که برنامه‌های فرهنگی از ابتدای شکل‌گیری جهاد دانشگاهی جزو اساسی و لاینفک فعالیت‌های این نهاد به شمار می‌رود، بنابراین این مجموعه در حوزه فرهنگی جزو پیشتازترین مجموعه به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که "جهاددانشگاهی در اساس یک دستگاه معنوی، فرهنگی و اخلاقی است." مشخص می‌شود که محور اساسی برنامه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی بایستی به صورت اساسی و تخصصی مورد توجه واقع شود.

محمدپور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با برگزاری دوره‌های مختلف با محوریت آموزش‌های تخصصی اسوه‌ها و الگوهای دینی و فرهنگی در تبادل اندیشه‌ها و افکار در زمینه‌های دینی و سیاسی و اطلاع‌رسانی و فعالیت گسترده رسانه‌ای در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی به رسالت و وظایف خود جامه عمل بپوشاند.

وی در ادامه با اشاره اقدامات جهاد دانشگاهی استان در حوزه انتشارات تصریح کرد: خوشبختانه در بخش انتشارات جهاد دانشگاهی استان اقدامات بسیار ارزنده‌ای رقم خورده و این مجموعه با دریافت مجوز از فرهنگ و ارشاد طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در حوزه فرهنگی انجام داده و همکاری تنگاتنگی با فرهنگ و ارشاد استان نیز دارد.

وی اظهار کرد: همچنین برگزاری برنامه‌های حوزه کتاب و تشکیل دوره‌های آموزشی مناسب و مرتبط با این حوزه در استان اردبیل از اقدامات بسیار ارزشمند جهاد دانشگاهی استان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: در حال حاضر نیز با فعالیت خبرگزاری ایکنا در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شاهد توسعه این دو حوزه مهم هستیم که خوشبختانه با تلاش‌های فعالان عرصه رسانه، هر روز نیز در حال پیشرفت و ترقی است.

انتهای پیام
captcha