آیه مباهله و شهادت به رسالت؛ دو فضیلت مهم امیرالمؤمنین(ع)
کد خبر: 3988225
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
حجت‌الاسلام مؤمن‌زاده بیان کرد:

آیه مباهله و شهادت به رسالت؛ دو فضیلت مهم امیرالمؤمنین(ع)

مدیرگروه قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی آیه مباهله و شهادت به رسالت را دو فضیلت مهم امیرالمؤمنین(ع) دانست که باید به آن توجه ویژه شود.

آیه مباهله و شهادت به رسالت؛ دو فضیلت مهم امیرالمومنین(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌ نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن مؤمن‌زاده، مدیرگروه قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در نشست «تفسیر آیات مباهله و هل اتی از منظر امام رضا(ع)» که در آستانه روز مباهله، در تالار نمایشگاه دائمی این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه اولی الامر طبق روایت امام‌رضا(ع) حضرت علی(ع) است، اظهار کرد: امام‌رضا(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «آیه مباهله بالاترین منقبت امیرمؤمنان(ع) است» و طبق روایت ایشان آیه آخر سوره رعد و هم چنین آیه مباهله، بزرگ‌ترین فضیلت و منقبت امیرالمؤمنین در قرآن را داراست.

وی با بیان این که دو آیه‌ «هل اتی» در سوره انسان و «مباهله» در سوره آل‌عمران آمده است، اضافه کرد: در آیه 124 سوره بقره آمده است: «و به یاد آر هنگامی که خدا ابراهیم را به اموری امتحان فرمود و او همه را به جای آورد، خدا به او گفت: من تو را به پیشوایی خلق برگزینم، ابراهیم عرض کرد: به فرزندان من چه؟ فرمود: اگر شایسته باشند می‌دهم، زیرا عهد من به مردم ستمکار نخواهد رسید.»

مؤمن‌زاده اضافه کرد: آيه ۶۷ سوره مباركه مائده به روشنی امامت حضرت علی(ع) را بيان فرموده به‌طوری که در این آیه آمده است: «اى پيامبر! آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكنى پيامش را نرسانده‏اى و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مى‏‌دارد، آرى خدا گروه كافران را هدايت نمى‏‌كند.»

مدیر گروه قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: به طور حتم اين آيه شريفه به ابلاغ ولايت امام علی(ع) اشاره دارد و از باب ترساندن دشمن نازل شده است.

انتهای پیام
captcha