آب‌رسانی به ۱۱۱ قشلاق عشایری در اردبیل آغاز شد
کد خبر: 3985943
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

آب‌رسانی به ۱۱۱ قشلاق عشایری در اردبیل آغاز شد

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: برای نخستین بار در استان با تزریق اعتبارات ملی و استانی کلان به جامعه عشایری، آب‌رسانی به ۱۱۱ قشلاق عشایری آغاز شد.

رضازده// آبرسانی به 111 قشلاق عشایری در اردبیل آغاز شدمعرفت آذری، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: امسال با تزریق 92 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی اقدامات لازم برای آبرسانی پایدار به 111 قشلاق عشایری استان اردبیل که فاقد آب شرب بودند، اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: 26 میلیارد تومان از این اعتبار از محل منابع استانی و 66 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از اعتبارات ملی تامین شده که برای نخستین بار در استان اردبیل این اعتبار برای آبرسانی پایدار به عشایر استان در نظر گرفته شده و با اجرای آن 111 قشلاق عشایری از آبرسانی سیار بی‌نیاز می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی به دنبال برخورداری خانوار عشایری استان از نعمت‌های خدادادی هستیم که به همین منظور با اختصاص اعتبارات ملی و استانی اقدامات خوبی در بین جامعه عشابری اتفاق افتاده و پل بر روی رودخانه قره‌سوی مشگین‌شهر احداث شده است.

آذری ادامه داد: با هدف پرواربندی دام عشایر استان نیز 97 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و سهمیه 10 هزار و 25 تنی نهاده دامی به دامداران عشایری استان اختصاص یافته است که با تأمین نقدینگی لازم نهاده‌ها خریداری و در بین عشایر استان توزیع می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام یافته در این زمینه درصدد هستیم مشکلات موجود را رفع کرده و به تمامی اهداف خود در راستای ارائه خدمات به جامعه عشایری استان موفق عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha