برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت مسلم‌بن‌ عقیل(ع) در اردبیل + فیلم
کد خبر: 3985327
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت مسلم‌بن‌ عقیل(ع) در اردبیل + فیلم

بر اساس سنتی دیرینه به مناسبت سالروز شهادت مسلم‌بن عقیل(ع)، دسته عزاداری محله عالی قاپو هم نوا با حسینیان شهر اردبیل با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی در مقابل مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی عزاداری و زنجیر زنی کردند.

مراسم عزاداری شهادت حضرت مسلم‌بن‌ عقیل(ع) در اردبیل + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، ۲۸ تیرماه، مصادف با هشتم ذی‌الحجه، بر اساس سنتی دیرینه به مناسبت سالروز شهادت مسلم‌بن عقیل(ع)، دسته عزاداری محله عالی قاپو هم نوا با حسینیان شهر اردبیل با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی در مقابل مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی عزاداری و زنجیر زنی کردند.

گروه‌های مختلف از عزاداران اردبيلی، عصر دوشنبه، با راه‌اندازی دسته‌های سينه‌زنی و زنجير‌زنی در خيابان‌های اين شهر به عزاداری پرداختند.

آيين سوگواری شهادت حضرت مسلم‌بن‌عقيل، يكی از آيين‌های سنتی عزاداری‌های ماه محرم در منطقه اردبيل است كه همه‌ساله در روز هشتم ذی‌الحجه در اين شهر برگزار می‌شود.

مسلم‌بن‌عقيل فرزند دوم حضرت ابوطالب، برادر علی‌بن‌ابوطالب از قبيله بنی هاشم بود و در زمان خلافت حضرت علی(ع) از جانب وی، متصدی منصب‌های نظامی در لشگر اسلام بود و در دوران امامت امام حسن(ع) نيز در خدمت ايشان بود و سپس در زمان امامت امام حسين(ع) به عنوان نماينده ايشان برای بررسی اوضاع و گرفتن بيعت از مردم كوفه، عازم اين شهر شد.

حضرت مسلم سرانجام در هشتم ذی‌الحجه سال ۶۰ قمری، با كوفيان درگير شد و بعد از دستگيری بر بام‏ دار‌الاماره كوفه به شهادت رسيد.

انتهای پیام
captcha