البرز 1659 موقوفه دارد / بخشی از موقوفات درآمد ندارند
کد خبر: 3985078
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

البرز 1659 موقوفه دارد / بخشی از موقوفات درآمد ندارند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اوقاف البرز گفت: تاکنون یک هزار و 659 موقوفه در استان به ثبت رسیده که بخشی آنها درآمد موثر ندارند.

البرز 1659 موقوفه دارد / بخشی از موقوفات درآمد ندارند

علیرضا علیپور، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به تعداد موقوفات البرز اظهار کرد: در مجموع یک هزار و 659 موقوفه در استان به ثبت رسیده است که بخشی از آنها دارای درآمد و تعدادی هم فاقد درآمد موثر هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۶ امین موقوفه در البرز فعال هستند که احکام برخی از آنها هنوز صادر نشده است.

این مسئول توضیح داد: با توجه به اینکه تعداد امینان موقوفات به نسبت تعداد آنها کمتر است، اقدام به بلوک بندی آنها کرده‌ایم که هر بلوک شامل چند موقوف است.

علیپور اضافه کرد: مثلا موقوفات منطقه جاده چالوس به سه منطقه تقسیم شده که هر کدام از آنها به یک امین سپرده شده و اداره اوقاف کرج هم بر کیفیت فعالیت آنها نظارت دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا سه امین برای موقوفات جاده چالوس کافی است، گفت: بسیاری از موقوفات جاده چالوس درآمدی ندارند به همین دلیل سه امین برای نظارت بر آنها کافی است.

این مسئول اضافه کرد: تعیین تعداد امینان این بلوک‌بندی‌ها به تعداد رقبات موقوفات بستگی دارد و هر چقدر در یک بلوک تعداد رقبات بیشتر باشد به تعداد امینان اضافه می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پاسخ به اینکه شرایط انتخاب امینان موقوفات چگونه است، گفت: بسیاری از این امینان از همکاران بازنشسته اوقاف هستند که به مسائل مربوط به وقف آشنایی دارند.

وی ابراز کرد: البته به دنبال جذب فراخوان‌عمومی برای جذب امین موقوفات هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی برای درآمدزا کردن موقوفات و اداره بهتر آنها استفاده کنیم.

علیپور گفت: برای اینکه بتوانیم امور مربوط به موقوفات را به خوبی پیش ببریم به نظر می‌رسد باید ۱۰۰ امین موقوفه داشته باشیم و در کنار آن از ظرفیت نیروهای ادارات اوقاف هم بهره بگیریم.

انتهای پیام
captcha