لزوم هدایت وقف‌های جدید به سمت اهداف بهزیستی
کد خبر: 3984673
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

لزوم هدایت وقف‌های جدید به سمت اهداف بهزیستی

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به لزوم هدایت وقف‌های جدید به سمت اهداف بهزیستی، گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌افزایی ظرفیت‌ها است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، 26 تیرماه در نشستی با مدیرکل بهزیستی هرمزگان به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار کرد: روزها و هفته‌هایی که به نام دستگاه‌ها نام‌گذاری می‌شود، فرصتی برای بازنگری عملکردها است تا بتوانند در آینده کارها را به نحو بهتری جلو ببرند و در مسیر پیشرفت قرار بگیر‌ند.

وی افزود: نگاه به گذشته و آینده، بازبینی عملکردها، فرصت‌ها و تهدیدها از مواردی است که در هفته بهزیستی باید به آن پرداخته شود. از جهتی نام‌گذاری این هفته‌ها فرصتی برای تشکر و قدردانی از عملکرد و تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مربوطه است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: سازمان بهزیستی یکی از دستگاه‌های فاخر و مبارک است و مسئولین و کارکنان آن نباید به عنوان شغل اداری به آن نگاه کنند. زندگی افراد به هر شکلی می‌چرخد اما باید به فال نیک گرفت که خداوند به برخی افراد توفیق می‌دهد که هم زندگی‌شان بچرخد و هم در دنیایی که قرار دارند بهترین کارها را برای دنیا و آخرت خود انجام دهند. کمیته امداد امام خمینی(ره)، دستگاه‌های متولی امور دینی و بهزیستی از جمله این دستگاه‌ها هستند.

عبادی‌زاده فعالیت در مجموعه بهزیستی را توفیقی مقدس دانست و عنوان کرد: مددجویان سازمان بهزیستی بیشتر باید موردتوجه جامعه قرار بگیرند و باید نسبت به این مسئله فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. مجموعه بهزیستی نیازمند به منابع پایداری است که بتواند در زمینه خدمتگزاری به جامعه هدف خود، قدم‌های بزرگ‌تری بردارد. در این زمینه می‌توان از ظرفیت‌های استانداری و سایر دستگاه‌ها  استفاده کرد.

وی ادامه داد: می‌توان از ظرفیت مجموعه اوقاف برای هدایت وقف‌های جدید به سمت کمک به بهزیستی و افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی استفاده کرد. متأسفانه ما در هرمزگان هنوز نتوانسته‌ایم در بخش‌های مختلف اجتماعی، ظرفیت بخش خصوصی را به کار بگیریم. ما امروز نیازمند پشتیبانی بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی مؤسسات خیریه جهت کمک به مددجویان بهزیستی و وقف‌های جدید و پایدار برای این مجموعه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: استفاده از ظرفیت وقف‌های مشارکتی نیز می‌تواند در ایجاد منابع پایدار برای بهزیستی مؤثر واقع شود. در این نوع وقف افراد از هر قشری و با هر توان مالی می‌توانند اقدام به ایجاد وقف برای مجموعه بهزیستی کنند.

عبادی‌زاده افزود: باید برای ساماندهی معتادین نیز فکری صورت بگیرد و بخشی از آن بر عهده مجموعه بهزیستی است. این آسیب اجتماعی که موجب هنجارشکنی‌هایی در جامعه می‌شود یک آسیب چندوجهی است که نیاز به بررسی چندوجهی و حرکتی همه‌جانبه از سوی دستگاه‌های مختلفی همچون استانداری، شهرداری، دستگاه‌های حمایتی، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی  دارد. اگر به آسیب‌های اجتماعی با نگاهی چندوجهی پرداخته شود، مسائل قابل‌حل خواهد بود.

وی یادآور شد: هم‌افزایی ظرفیت‌ها باید برای رفع آسیب‌ها، معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی صورت بگیرد تا با نگاهی عالمانه بتوانیم جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق دهیم. من خود را عضوی از مجموعه بهزیستی می‌دانم و آماده‌ام با همه توانم در کنار این مجموعه باشم. امیدوارم روزی فرا برسد که مشکلات همه مددجویان بهزیستی مرتفع شود.

انتهای پیام
captcha