ویژه برنامه‌های عید ولایت محله محور برگزار می‌شود
کد خبر: 3984274
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

ویژه برنامه‌های عید ولایت محله محور برگزار می‌شود

دبیر قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، گفت: ویژه برنامه‌های عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت به‌صورت محله محور و براساس پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش چرخه کرونا برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های عید ولایت محله محور برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی حسن‌زاده، دبیر قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، ۲۳ تیرماه، در جلسه هماهنگی برنامه‌های عید غدیر در مهدیه اردبیل با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده جشن غدیر خم در سطح استان، گفت: ویژه برنامه‌های عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت به‌صورت محله‌محور و براساس پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش چرخه کرونا برگزار می‌شود.

وی افزود: غدیر خم یکی از مهمترین و بزرگترین اعیاد مسلمانان بوده که لازم است با حضور مردم و همراهی دستگاه‌های اجرایی شاهد برگزاری باشکوه مراسمات این عید بزرگ باشیم.

حسن‌زاده، با تاکید بر پای کار آمدن خود مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجرایی افزود: در تلاشیم برنامه‌های جشن غدیر را به‌صورت محله محور پیش ببریم، به‌طوری که از ظرفیت مساجد، پایگاه‌ها، هیات‌ها و محلات استفاده خواهیم کرد.

دبیر قرارگاه فرهنگی، اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، تصریح کرد: تمامی برنامه‌های غدیر خم باید براساس شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود تا علاوه بر جلوگیری از انتشار ویروس، بتوانیم در برپایی این جشن بزرگ قدم مثبتی برداریم.

وی اظهار کرد: برپایی جشن غدیر یک تکلیف شرعی است و تلاش بر این است تا عظمت و فضیلت این عید را در بین آحاد ملت نشان دهیم.

حسن‌زاده، با اشاره به جایگاه و عظمت این عید، بیان کرد: عید غدیرخم تکمیل کننده رسالت انبیا است و در واقع تکمیل زحماتی که پیامبر بزرگ اسلام در طول ۲۳ سال رسالت، و سلسله انبیای الهی در طول تاریخ بشریت، به دستور خداوند با ارسال کتب و رسل انجام شد، در روز عید غدیر خم رقم خورده است.

دبیر قرارگاه فرهنگی، اجتماعی حضرت زهرا(س) استان اردبیل، با اشاره به اینکه خداوند متعال، امامت را تکمیل‌کننده رسالت انبیا و هدایت مردم قرار داده است، گفت: در هر جامعه و تجمعی مردم نیازمند رهبری هستند تا حرکت‌ها هم جهت، همدل و همراه شده و وحدت، همراهی و هماهنگی در جامعه اتفاق بیفتد و در واقع این نقش امام در جامعه است.

وی ادامه داد: فضاسازی محلات، ادارات، اصناف و حمل و نقل شهری، پخت و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان در نقاط مختلف شهری به‌صورت محله محور و هیاتی، اجرای سرود و کاروان شادی، نورافشانی در شب عید و...، بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده در این عید است که با همکاری ادارات مربوطه و خود مردم انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha