حجاب سنگر حفظ عفت است
کد خبر: 3983647
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

حجاب سنگر حفظ عفت است

حجاب سنگر حفظ عفت، معرفت و شخصيت زن و جامعه، سنگر حفظ شكوه و وقار ومتانت زن، سنگر حفظ صحيح ارتباطات و تعاملات اجتماعي و سنگر حفظ اخلاق فردي واجتماعي و نيز حافظ كيان خانواده از انحراف و فروپاشي است.

هيچ باغباني را سرزنش نمي‌كنند كه چرا دور باغ خود حصار و پرچين كشيده است، چون باغ بدون ديوار از آسيب مصون نيست و ميوه و محصولي براي باغبان نمي‌ماند. هيچ‌كس هم با نام آزادي، ديوار خانه خود را بر نمي‌دارد و شب‌ها در خانه‌اش را باز نمي‌گذارد، چون خطر رخنه دزد جدي است، هيچ صاحب گنج وگوهري هم جواهرات خود را بدون حفاظ، در معرض ديد رهگذران نمي‌گذارد تا بدرخشد، جلوه كند و چشم دل بربايد، چون خود جواهر ربوده مي‌شود.

هر چيز كه قيمتي‌تر باشد درصد مراقبت از آن بالاتر مي‌رود، هرچقدر هم كه نفيس‌تر باشد هم ربودن وهم غارت بيشتر است و مواظبت لازم‌تر.

اگر در شيشه عطر را باز بگذاري،عطرش مي‌پرد، اگر رشته مرواريدت را در كمد و صندوق نگذاري و در آن را نبندي، گم مي‌‌شود. اگر براي ايمني از خطرها وآسودگي از مزاحمان خود را بپوشاني، نه كسي ايراد مي‌گيرد و نه اگر هم ايراد بگيرد، اعتنا مي‌كني، چرا كه سخنش را بي‌منطق و ناآگاهانه مي‌داني و مي‌بيني.

زن به خاطر ارزش و كرامتي كه دارد،بايد محفوظ بماند و خود را خرج نكند و در بازار سوداگران خود را به بهاي ناچيز نفروشد.

بعضي از نگاه‌ها، ويروس گناه منتشر مي‌كند و بعضي از چهره‌ها حشره مزاحمت جمع مي‌كند، خراب كردن همه ديوارها و برداشتن همه پرده‌ها و باز گذاشتن همه پنجره‌ها، نشانه تيره‌انديشي است، نه روشنفكري، علامت جاهليت است نه تمدن.

از آنجا كه هدف آفرينش انسان رسيدن به ارزش‌هاي والاي انساني وكسب صفات شايسته و پسنديده است، ساختارهاي اجتماعي و الگوهاي رفتاري و جمعي، همه بايد انسان را در رسيدن به اين هدف متعالي ياري رساند، از نظر عقلي انسان بايد در تقويت عوامل حركت براي رسيدن به كمال انساني تلاش كند و اجازه ندهد چيزي مانع اين سفر معنوي شود و زنان به دليل لطافت روحي و ظرافت جسمي استعداد بيشتري براي رسيدن به اين هدف دارند.

يكي از ره توشه‌هاي اين سفر معنوي عفاف است و مهم‌ترين مصداق عفاف پوشش است اگرچه عفاف و پوشش فقط خاص زنان نيست، اما به دليل جذابيت‌هاي خدادادي و نقش مهمي كه در سازندگي جامعه وخانواده به عهده دارند، اين امر براي زنان بيشتر تأكيد شده است.

حجاب سنگر حفظ عفت، معرفت و شخصيت زن و جامعه، سنگر حفظ شكوه و وقار ومتانت زن، سنگر حفظ صحيح ارتباطات و تعاملات اجتماعي و سنگر حفظ اخلاق فردي واجتماعي و نيز حافظ كيان خانواده از انحراف و فروپاشي است.

كساني كه از سلامت روحي و رواني برخوردارند در خود كمبودي احساس نمي‌كنند و در نتيجه تمايلي نيز به جلب توجه ديگران ندارند و در آخر هرگز نمي ‌توانيم جامعه سالم و برخوردار از امنيت اخلاقي پيدا كنيم كه بي‌حجابي آنجا حاكم باشد.

سیده طاهره حسینی، مدیر مرکز مشاوره پلیس فارس

انتهای پیام
captcha