تجهیزات هنرستان‌های کرمان جدید می‌شوند
کد خبر: 3983515
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

تجهیزات هنرستان‌های کرمان جدید می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از توزیع تجهیزات هنرستانی در شهرستان‌های استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، مرحله دوم تجهیزات کارگاهی هنرستان‌های مناطق تابعه استان کرمان در سال ۱۴۰۰ که از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت‌های مردمی خریداری شده بود با حضور مدیر کل و معاونان پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان در قالب کاروان تجهیزات با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها و مناطق استان در قالب پروژه مهر میان مناطق توزیع شد.

اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آئین توزیع تجهیزات هنرستانی به شهرستان‌ها و مناطق استان، گفت: تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان به‌صورت عقد قرارداد با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از کارخانجات تولید داخل و در قالب تجهیزات ایران ساخت، تهیه و در مناطق توزیع می‌شود.

وی ضمن تشکر از زحمات حوزه معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آموزش و پرورش استان در پیگیری و تأمین تجهیزات کارگاهی استان، به روز رسانی تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها را که از عوامل تأثیرگذار در ارتقای کیفیت آموزشی توصیف و با اشاره به اسناد بالادستی برنامه ششم توسعه نسبت به تأمین تجهیزات کارگاهی هنرستان‌ها تأکید کرد.

اسکندری‌نسب با بیان این که در سال تحصیلی 1400-1399 با مدیریت توسعه متوازن در سطح مناطق جذب هنرجو در هنرستان‌ها حدود ۱۰ درصد رشد داشته، افزود: ادامه فرآیند ارتقای کمی آموزش‌های هنرستان‌ها مستلزم به روز رسانی و تأمین تجهیزات کارگاهی است و در این راستا کمک و همکاری همه دستگاه‌ها به‌ویژه مجمع خیران را خواستار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه توسعه کمی و ایجاد رشته محل‌های جدید در مناطق، بر اساس آمایشی و نیاز مناطق است، اظهار کرد: توزیع تجهیزات نیز بر اساس شاخه‌های تحصیلی با اولویت بندی رشته محل‌های جدید، تغییر محتوای کتب و استانداردسازی کارگاهی انجام گرفته است.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه بیش از ۳۸ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان در مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می‌کنند، گفت: در سال تحصیلی گذشته استان کرمان در زمینه توسعه رشته فنی و حرفه‌ای رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در اداره کل آموزش و پرورش استان تجهیزات هنرستانی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان توسط شرکت‌های دانش بنیان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha