کمبود ۶ هزار کلاس درسی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3983417
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

کمبود ۶ هزار کلاس درسی در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر آذربایجان غربی با کمبود ۶ هزار کلاس درسی مواجه است تا با ساخت آنها میانگین سرانه فضای آموزشی استان بهبود یابد.

ارسالی| کمبود ۶ هزار کلاس درسی در آذربایجان غربی

سپیده طیب قاسمی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به تعداد مدارس در حال ساخت استان اظهار کرد: در حال حاضر احداث ۴۴ مدرسه خیرساز با ۲۷۴ کلاس درسی در سطح استان در دستور کار قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید مورد استفاده قرار بگیرند.

وی با بیان تعدادی از مدارس توسط خیران، تعدادی نیز به صورت مشارکتی بین دولت و خیران و تعدادی نیز از سوی دولت ساخته می‌شود، افزود: از ۴۴ مدرسه در حال احداث، ۶ مدرسه با ۳۹ کلاس از سوی خیران ساخته می‌شود که هزینه ساخت آنها برابر با ۲۷ میلیارد ریال است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: ۲۰ مدرسه با ۱۱۰ کلاس درسی نیز به صورت مشارکتی بین دولت و خیران احداث می‌شود که هزینه ساخت آنها نیز برابر با یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به ساخت ۱۸ مدرسه با ۱۲۰ کلاس درسی توسط دولت در استان تصریح کرد: هزینه ساخت این مدارس نیز برابر با ۹۹۰ میلیارد ریال بوده که همگی توسط دولت پرداخت شده است.

قاسمی با توجه به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آذربایجان غربی با کمبود ۶ هزار کلاس درسی مواجه است تا با ساخت آنها میانگین سرانه فضای آموزشی استان بهبود یابد.

انتهای پیام
captcha