جلوگیری از شیوع پیک پنجم کرونا در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3982113
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
استاندار بیان کرد:

جلوگیری از شیوع پیک پنجم کرونا در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا پیک پنجم کرونا در استان تجربه نشود، گفت: استان برای تمامی احتمالات آماده است.

تلاش می کنیم پیک پنجم کرونا در آذربایجان شرقی اتفاق نیفتدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 14 تیرماه، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: در آذربایجان‌شرقی تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، بازار و کسبه با یکدیگر همراه و همدل هستند و در سایه همین همدلی‌ها تاکنون هیچ مشکلی در استان روی نداده و این موضوع بزرگترین مزیت فعلی است.

وی اظهار کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی تحت تأثیر اسکتبار جهانی و بیماری جهان شمول کرونا، در شرایط بسیار سختی قرار داریم ولی مجموعه وزارت بهداشت توانسته در این شرایط عملکرد خوبی داشته به طوری که سازمان بهداشت جهانی اذعان کرد جمهوری اسلامی با همه شرایط سخت این بیماری را به خوبی مدیریت کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استان، گفت: پرسنل این مجموعه در این شرایط سخت شبانه روز پای کار بودند

وی ادامه داد: وضعت آذربایجان‌شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی، ساختار سنی و جمعیتی، تعاملات بین‌المللی و جابجایی جمعیت نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است ولی با وجود شرایط سخت، بیماری در استان به خوبی مدیریت شده است.

پورمحمدی یادآوری کرد: در هیچ لحظه‌ای غافلگیر بیماری نشده‌ایم و در تمامی شرایط و پیک‌ها در آمادگی کامل قرار داشتیم و تمام بیماران در بیمارستان‌ها خدمات درمانی دریافت کردند.

وی گفت: در دولت تدبیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام شده است به طوری که تعداد تخت‌های بیمارستانی با افزایش ۳۰ درصدی از پنج هزار تخت به ۶ هزار و ۷۰۰ تخت رسیده و به زودی به ۱۰ هزار تخت می رسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در این دولت 5 بیمارستان، 285 خانه بهداشت، 85 مرکز بهداشت، 14 کلینیک تخصصی و 19 آزمایشگاه احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته ۷۰۰ هزار مترمربع زیربنا به مجموعه امکانات بهداشتی استان افزوده شده است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست واکسیناسیون در استان تسریع یابد و اختیارات بیشتری به ستاد استانی تفویض داده شود.

انتهای پیام
captcha