کرونا باز هم کتابخانه‌ها را تعطیل کرد
کد خبر: 3981684
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

کرونا باز هم کتابخانه‌ها را تعطیل کرد

پیک پنجم کرونا کتابخانه‌های تهران و مناطق قرمز کشور را تعطیل کرد.

ارسالی****کرونا باز هم کتابخانه‌ها را تعطیل کردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ با توجه به وضعیت جدید شیوع ویروس کرونا در تیر ۱۴۰۰، کتابخانه‌های مناطق قرمز کشور تعطیل شد. تعطیلی کتابخانه‌ها و عدم امانت‌دهی کتاب، عدم امکان حضور اعضاء در کتابخانه‌ها، عدم حضور کتابداران در کتابخانه‌­ها و انجام دورکاری، ارائه خدمات فرهنگی به صورت مجازی خواهد بود.

در شهر‌هایی با سطح هشدار قرمز:

کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه آن‌ها تعطیل بوده و ارائه خدمات کتابخانه‌ای به صورت مجازی و غیرحضوری انجام می‌شود.

در شهر‌هایی با سطح هشدار نارنجی:

کتابخانه‌ها در تمامی ایام هفته به صورت حضوری خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند. در این وضعیت سالن‌های مطالعه، فعالیت بخش‌های کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین مراسمات و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۲۰ نفر قابل انجام است. کتابخانه‌های سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.

در شهر‌هایی با سطح هشدار زرد:

کتابخانه‌ها در تمامی ایام هفته به صورت حضوری خدمات کتابخانه‌ای (امانت، نشریات و ...) ارائه می‌دهند. در این وضعیت سالن‌های مطالعه با ۵۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین مراسمات و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۳۰ نفر قابل انجام است. فعالیت بخش‌های کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامه‌ها با ۳۰درصد ظرفیت خواهد بود. کتابخانه‌های سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.

در شهر‌هایی با سطح هشدار آبی:

با حفظ و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کتابخانه‌ها با حضور همه پرسنل، تمامی خدمات را ارائه می‌دهند.

پیش از این به دلیل قرار گرفتن کتابخانه‌های عمومی در گروه ۳ مشاغل در اکثر ایام سال ۹۹ تعطیل بودند و فعالیت‌های خود را به صورت مجازی انجام می‌داند. با نظر ستاد ملی کرونا و تغییر گروه مشاغل کتابخانه‌های عمومی به گروه ۲، از این پس خدمات کتابخانه‌ای بیشتری به عموم مردم ارائه خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ تغییر وضعیت سطح هشدار شهر‌های تهران در سامانه­‌های رسمی وزارت بهداشت قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha