تدارک برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمیته‌های فلسطین در پارلمان‌های عربی و اسلامی
کد خبر: 3981680
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

تدارک برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمیته‌های فلسطین در پارلمان‌های عربی و اسلامی

آنکارا با همکاری انجمن نمایندگان پارلمانی حامی قدس در تدارک برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمیته‌های فلسطین در پارلمان‌های عربی و اسلامی با هدف مقابله با جرایم رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، یک منبع مسئول در کادر رهبری کنگره مردمی فلسطینیان خارج، از آمادگی‌های فشرده آنکارا با همکاری انجمن نمایندگان پارلمانی حامی قدس برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمیته‌های فلسطین در پارلمان‌های عرب و اسلامی با هدف مقابله با جرایم رژیم اشغالگر در مناطق مختلف قدس خبر داد.

زیاد العالول، سخنگوی رسمی کنگره فلسطینی‌های خارج گفت: مصطفی شانتوب، رئیس پارلمان ترکیه رسماً به آنها ابلاغ کرده که آنکارا درصدد آماده کردن کنفرانسی بین‌المللی درباره قدس توسط کمیته‌های فلسطین در پارلمان‌‎های عربی و اسلامی با هماهنگی انجمن نمایندگان پارلمانی حامی قدس است.

العالول گفت که کنگره مردمی فلسطینیان خارج از طریق هماهنگی با کمیته فلسطین در پارلمان اردن فعالیت‌های مشترکی را برای حمایت از این کنفرانس و جمع‌آوری افکار عمومی کشورهای عربی، اسلامی و بین‌المللی برای متوقف کردن پاکسازی‌نژادی در محله الشیخ جراح و دیگر محله‌های قدس و توقف حملات مستمر علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری پیگیری می‌کنند.

وی افزود: ما مقامات ترکیه را در جریان جزئیات مربوط به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در محله‌های قدس و تخریب خانه‌ها و آواره کردن اهالی آنجا قرار دادیم و با آنها ایده برگزاری کنفرانس کمیته‌های فلسطین در پارلمان‌های عربی و اسلامی را بررسی کردیم.

العالول گفت که نعمان کورتولموش، نائب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه به آنها اطلاع داد که آنکارا در تماس با مقامات مصری است تا کمک‌های بشردوستانه فوراً به نوار غزه برسد.

انتهای پیام
captcha