عراق از خروج قریب‌الوقوع نیرو‌های آمریکایی از این کشور خبر داد
کد خبر: 3980997
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

عراق از خروج قریب‌الوقوع نیرو‌های آمریکایی از این کشور خبر داد

مشاور امنیت ملی عراق در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره تأکید کرده است که عراق به نیرو‌های نظامی خارجی در خاک خود نیازی ندارد و به زودی در سفر نخست‌وزیر این کشور به امریکا بر سر جدول زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق توافق خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، تأیید کرد که کشورش به زودی با ایالات‌متحده در مورد تعیین زمان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی به توافق می‌رسد و این در حالی است که مراسم تشییع‌جنازه کشته‌شدگان حمله آمریکایی‌ها که مقرهای حشد الشعبی در مرز سوریه را هدف قرار داده است، ادامه دارد.

الاعرجی در مصاحبه با الجزیره تصریح کرده است که عراق به نیروهای نظامی خارجی در خاک خود احتیاجی ندارد و خود به اندازه کافی نیروهای نظامی دارد.

وی افزود كه نخست‌وزیر عراق، مصطفی الكاظمی، به زودی از واشنگتن دیدار خواهد كرد و در این سفر توافق خواهد شد كه برنامه خروج نظامیان آمریكا از عراق تعیین شود.

اظهارات این مقام عراقی در میان واکنش‌های خشمگینی صورت می‌گیرد که ناشی از حمله هوایی آمریکا در سحرگاه روز دوشنبه به مواضع نیروهای حشد الشعبی در مرز سوریه است.

نخست‌وزیر عراق این حملات آمریكا را به عنوان نقض آشكار حاكمیت عراق محكوم كرده و خواستار خویشتن‌داری گروه‌های عراقی شده است شده بود. این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق تأکید کرده‌اند که به حملات آمریكا پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام
captcha