سردشت؛ سند جنایت مدعیان حقوق بشر
کد خبر: 3980899
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

سردشت؛ سند جنایت مدعیان حقوق بشر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بمباران شیمیایی سردشت یکی از بزرگترین جنایت‌های جنگی تاریخ معاصر بود که جوامع بین‌الملل واکنش جدی در قبال این موضوع مهم نشان ندادند و این سکوت مجامع بین‌المللی سند آشکار جنایت مدعیان حقوق بشر محسوب می‌شود.

ارسالی امروز ا سکوت مجامع بین‌المللی در برابر بمباران شیمیایی سردشت سند جنایت مدعیان حقوق بشر استحجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مظلوم بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر سال 1366، اظهار کرد: علت اصلی بمباران شیمیایی سردشت از سوی رژیم بعث عراق قرار گرفتن این شهرستان در موقعیت استراتژیک و نقش تاریخی مردم این دیار در دفاع از مرزهای کشورمان بوده است، به همین خاطر هر ساله یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت به شیوه‌ها و برنامه‌های گوناگون گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: بمباران شیمیایی سردشت یکی از بزرگترین جنایت‌های جنگی تاریخ معاصر بود که جوامع بین‌الملل واکنش جدی در قبال این موضوع مهم نشان ندادند، در این راستا کشورهایی که سازوکارهای تهیه و تحویل مواد شیمیایی برای رژیم بعث عراق را انجام داده و همچنان در مقابل این جنایت خفت بار سکوت می‌کنند را محکوم می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این جنایت هولناک طبق آمار رسمی 8 هزار و 25 تن مصدوم و از این تعداد 130 تن در همان دقایق نخستین شهید شدند و صدام معدوم در حالی مرتکب این جنایت شد که کشور عراق جزو 120 کشور امضا کننده عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی بود.

وی ادامه داد: صدام با توجه به شکست‌های متوالی در جبهه‌های جنگ علی‌رغم کمک‌های بی‌دریغ بلوک غرب و شرق به ارتش این کشور، به خیال باطل خود می‌خواست در دل رزمندگان اسلام ترس و واهمه ایجاد و مسئولان وقت نظام را تحت فشار قرار دهد، غافل از اینکه آحاد مردم شهیدپرور و نیروهای مسلح ایرانی گوش به فرمان امام خویش بودند و از سلاح‌های مخوف دشمن هیچ هراسی به دل خود راه نمی‌دادند.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده بیان کرد: در حمله ناجوانمردانه شیمیایی صدام به سردشت از گاز خطرناک خردل استفاده شده بود که جمع زیادی از هم‌وطنانمان شهید و تعداد زیادی نیز مجروح و شیمیایی شدند بطوری که اثرات آن نه تنها تا آخر عمر با مجروحین می‌ماند بلکه به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: هموطنان شجاع و دلیر کرد ما همواره گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب بوده و همه ما مسلمانان از جمله کرد و عجم، شیعه و سنی باید با اتحاد و انسجام تا آخرین نفس برای دفاع از حریم ولایت و تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران با دشمنان مبارزه کنیم.

انتهای پیام
captcha