همکاری ۸۷ وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان
کد خبر: 3980820
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

همکاری ۸۷ وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ارائه خدمات حقوقی و قضایی در قالب بسته مددکاری به مددجویان تحت حمایت را از جمله خدمات تخصصی این نهاد دانست و گفت: ۸۷ وکیل نیکوکار در زمینه‌ ارائه خدمات حقوقی رایگان به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با این نهاد همکاری دارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تأکید بر اهمیت سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی آن‌ها، افزود: صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند از جمله اهداف مهم کمیته امداد است.

وی بابیان اینکه ارائه خدمات حقوقی و قضایی در قالب بسته مددکاری به مددجویان تحت حمایت، با رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها از جمله خدمات تخصصی این نهاد است، گفت: طی سه‌ماهه نخست امسال ۱۵۳ خدمت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان ارائه‌ شده است.

صادقی ادامه داد: ارائه مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، راهنمایی و حمایت حقوقی برای اجرای احکام و سازش بین اصحاب دعوی و همچنین معرفی مددجویان برای اخذ وکیل معاضدتی ازجمله اقدامات حقوقی این نهاد برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: هم‌چنین این نهاد طی سه‌ماهه نخست امسال برای ۲۲ مددجوی تحت حمایت استان کلاس‌های آموزشی با محوریت آشنایی با مسائل حقوقی خانواده برگزار کرده است.

وی بیان کرد: در سه‌ماهه نخست امسال ۱۲ میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان و ارتقای سطح آگاهی آن‌ها در استان راه‌اندازی شده که ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات میز خدمت و مشاوره رایگان بهره‌مند شدند.

صادقی به همکاری وکلای نیکوکار با این نهاد اشاره و بیان کرد: ۸۷ وکیل نیکوکار در زمینه‌ ارائه خدمات حقوقی رایگان به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با این نهاد همکاری دارند.

انتهای پیام
captcha