آغاز واکسیناسیون افراد بالای 65 سال از هفته آینده / ورود 9 میلیون دز واکسن به کشور
کد خبر: 3980678
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 65 سال از هفته آینده / ورود 9 میلیون دز واکسن به کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 65 سال از هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: از هفته آینده به صورت هفتگی نزدیک به یک میلیون و 700 هزار دز واکسن ایران و خارجی به دست ما می‌رسد.

به گزارش ایکنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هیچ کمبودی برای دز دوم واکسن‌هایی که تاکنون تزریق شده است، به هیچ وجه نداریم و تأمین و درصدی بیش از نیاز دانشگاه‌ها توزیع شده است. ضمن اینکه در خصوص درصدی از افراد بالای 70 سال سن که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، از دانشگاه‌‌های علوم پزشکی درخواست کرده‌ایم که آنها را فراخوان کنند تا دز اول را دریافت کنند.

وی اعلام کرد: 85 درصد از افراد بالای 70 سال سن در تهران واکسن دز اول را گرفته‌اند و به بقیه نیز واکسن اختصاص داده شده است.

رئیسی افزود: از هفته آینده به صورت هفتگی نزدیک به یک میلیون و 700 هزار دز واکسن ایران و خارجی به دست ما می‌رسد. این روند شش هفته ادامه خواهد داشت و تقریباً احتمال بالای 90 درصد در شش هفته آینده 9 میلیون دز واکسن به ما می‌رسد و به محض اینکه اولین یک میلیون و 700 هزار دز به دست ما رسید، افراد بالای 65 سال فراخوان خواهندشد و یک هفته فرصت خواهیم داد تا واکسن بزنند. جمعیت افراد بالای 65 سال تا 70 سال در کشور، یک میلیون و 800 هزار نفر است. یک هفته تا 10 روز بعد از آن، افراد 60 تا 70 سال را برای تزریق واکسن فراخوان خواهیم کرد که جمعیت آنها دو میلیون و 460 هزار نفر است.

انتهای پیام
captcha