اهدای ۲۱۰ سری کمک جهیزیه به نوعروسان کردستانی
کد خبر: 3980559
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

اهدای ۲۱۰ سری کمک جهیزیه به نوعروسان کردستانی

مراسم اهدای ۲۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان کردستانی روز گذشته، 6 تیر با حضور ماموستا فایق رستمی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج، دیروز، ششم تیرماه در مراسم اهدای 210 جهیزیه مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ به نوعروسان کردستانی اظهار کرد: لطف و عنایت خیران و مؤسسات قرآنی به خانواده‌های محروم و نوعروسان از ارزش و جایگاه متعالی برخوردار است و این امر بهترین جهاد نزد خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه این کار نیک خیریان مصداق عینی آیه 128 سوره توبه بوده که می‌فرماید: «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ؛ قطعا براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد به [هدايت] شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است» خداوند متعال در این آیه پیامبر اکرم(ص) را به دو صفت رئوفی و مهربانی معرفی کرده است در این راستا ما مسلمانان باید با الگوگیری از این فرستاده خدا درس عبرت بگیریم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: «وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ ۚ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالَّذِينَ هُمْ بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ؛ و رحمتم همه چیز را فرا گرفته است، پس به زودی آن را برای کسانی که [از شرک، کفر، بت پرستی و ارتداد] می‌پرهیزند و زکات می‌پردازند و به آیاتم ایمان می‌آورند، مقرّر و لازم می ‌دارم». خداوند متعال در این آیه می‌فرماید که رحمت خود را شامل حال کسانی خواهد کرد که از شرک پرهیز دارند و زکات پرداخت می‌کنند. این آیه قرآن برای خیران پیام متعالی دارد.

وی یکی از ویژگی‌های امت اسلامی را تعاون، همیاری و خدمت به خلق دانست و افزود: دستگیری از افراد کم‌برخوردار و خدمت به خلق خدا سبب تقویت روحیه نوع‌دوستی در میان امت اسلامی می‌شود.

ماموستا رستمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از سال 98 و بروز مشکلات بسیار برای خانواده‌های نیازمند و اقشار محروم جامعه بیان کرد: در این دوران خیران، جمعی از مسئولان و مردم نجیب و شریف جامعه با پذیرش حس مسئولیت پذیری به یاری اقشار محروم جامعه شتافتند و خدمات قابل توجهی به این خانواده‌ها ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه گره‌گشایی از محرومان و نیازمندان دارای اجر و پاداش بزرگی نزد خداوند متعال بوده است، افزود: اهدای 210 جهیزیه به نوعروسان بزرگترین جهاد در راه خداست چراکه این امر یک ایثار در راه خدا است. ثروت، سامان و دارایی تمام امتحان الهی است و یک روزی این امانت را باید به صاحبش تحویل داد و چه بهتر که بخشی از آن را در راه خدا اهدا کرد.

امام‌جمعه سنندج در پایان یادآور شد: با دقت در زندگی پیامبر و آل و بیت پیامبر(ص) و بزرگان دین اسلام می‌بینیم که دین اسلام، دین ایثار و گذشت بوده و امروز هم این چراغ ایثار و فداکار روشن بوده و روز به روز شعله‌ورتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha