حمایت کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی کردستان از دانش‌آموزان بی‌بضاعت
کد خبر: 3979908
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

حمایت کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی کردستان از دانش‌آموزان بی‌بضاعت

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی کردستان با اشاره به نقش پررنگ این مراکز در حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت، گفت: هر کانون‌ فرهنگی ــ تبلیغی استان، 10 دانش‌آموز بی‌بضاعت را تحت پوشش خود قرار داده‌ است.

سعدی ولی‌زاده، رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی - تبلیغی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: 133 کانون فرهنگی ــ تبلیغی در استان کردستان فعال هستند و هر یک از این کانون‌‌ها ۱۰ نفر در آن عضویت و خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های اصلی کانون‌ها اشتغالزایی و کارآفرینی است، افزود: در هر یک از کانون‌ها فعالیت‌های فرهنگی ــ هنری متنوعی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان وجود دارد.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی کردستان بیان کرد: ارتقای سطح و سرانه آموزشی، رتبه‌های برتر در رشته‌های مختلف در غرب کشور، دسترسی آسان دانش‌آموزان به کانون‌ها به دلیل توزیع همه جانبه کانون‌ها در محلات سقز، ترویج برنامه‌های فرهنگی، هنری، دینی، برگزاری کلاس‌های توجیهی، تفسیر قرآن، آسیب‌های اجتماعی و کمپین‌های خیریه بخشی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به نقش پررنگ کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی سقز در حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت، افزود: هر کانون‌ فرهنگی - تبلیغی سقز 10 دانش‌آموز بی‌بضاعت را تحت پوشش خود قرار داده‌ است.

ولی‌زاده با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی دارای اعضای اصلی و افتخاری هستند، بیان کرد: این کانون‌ها موضوعات مختلف فرهنگی از جمله سبک زندگی ایرانی را دنبال می‌کنند.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی کردستان در خصوص چگونگی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی - تبلیغی، یادآور شد: هر کانون که تأسیس می‌شود باید دارای شش هیئت مؤسس باشد و یک نفر از این افراد به‌عنوان مدیر کانون انتخاب شوند تا مجوز به نام او صادر شود.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، آموزش احکام و مسائل قرآنی و فضای مجازی از موضوعات قابل پیگیری کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی است، یادآور شد: موضوعات یاد شده از سوی کانون‌های فرهنگی ــ تبلیغی در قالب همایش، جشنواره، کارگاه، نمایشگاه، مسابقات و سمینار انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha