وحدت اصولگرایان در انتخابات شورای شهر قزوین محقق نشد
کد خبر: 3974827
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

وحدت اصولگرایان در انتخابات شورای شهر قزوین محقق نشد

دبیر شوراهای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین گفت: یک هیئت که خود را منسوب به نماینده ولی‌فقیه در استان می‌دانستند ولی در واقع این‌طور نبود، برای رسیدن ۲ لیست به وحدت تلاش کردند اما عدم آشنایی این هیئت به برخی مسائل و اشتباهات مختلف موجب شد رسیدن به وحدت و یک لیست مشترک با ائتلاف پیروان ولایت محقق نشود و نتیجه مطلوب برای ارائه لیست واحد به دست نیاید.

وحدت اصولگرایان در انتخابات شورای شهر قزوین محقق نشد

به گزارش ایکنا از قزوین، رضا سبحانی‌فر، دبیر شوراهای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین، دوشنبه ۱۰ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص انتخابات ریاست جمهوری در کشور گفت: در آستانه انتخابات سرنوشت سازی قرار داریم که در ارتقای امنیت و محیط داخلی و بین‌المللی بسیار تأثیر گذار است، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری که در ارتقای شاخصه‌های اقتصادی، امنیتی و توسعه‌ای کشور مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور جدی مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی اثرگذار است؛ ضمن اینکه در بُعد خارجی کشور را مقتدرتر خواهد ساخت و در انسجام ملی مؤثر است.

دبیر شوراهای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین گفت: انتخابات شوراها هم بسیار مهم است و اگر افراد کارآمد و توانمند در شورای شهر قزوین قرار گیرند در مدیریت منطقه و شهر و روستا مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به ارائه ۲ لیست از ۲ جریان اصولگرایی برای شورای اسلامی شهر قزوین، تصریح کرد: در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی براساس مردم‌سالاری دینی معتقدیم تصمیمات باید توسط مردم انجام گیرد و فرآیند چینش احزاب باید از پایین به بالا باشد، لذا شورای ائتلاف در شهر قزوین با لیست ۹ نفره خود در انتخابات حضور خواهد داشت و یکی شدن لیست‌های ارائه شده توسط احزاب مختلف جریان اصولگرایی در قزوین متصور نیست.

این مسئول گفت: در ابتدا پس از مصاحبه‌های مختلف ۲۹ نفر انتخاب شدند که از این تعداد در نهایت با رأی‌گیری که در سلامت آن هم تردید ندارم و همه ۲۹ نفر نیز بر این موضوع تأکید دارند یک لیست ۹ نفره انتخاب شد؛ در روز رأی‌گیری برای انتخاب این لیست، ۵۱۰ نفر حضور داشتند و به یک نفر خانم، یک نفر جوان زیر ۴۰ سال، یک نفر پیشکسوت و یک نفر هم به سلیقه خود رأی دادند تا در نهایت با جمع‌بندی آرا لیست ما تهیه شد.

وی با اشاره به لزوم حضور بانوان در لیست‌های انتخاباتی اظهار کرد: ما اعتقاد داریم در شورای شهر که برای مسائل مربوط به خانواده در شهر نیز تصمیم گیری می‌شود حتماً باید بانوان حضور داشته باشند ولی این موضوع تضادی با شایسته سالاری ندارد.

سبحانی‌فر در ادامه تأکید کرد: سودای هیچگونه سهم خواهی در سر افرادی که در شورای ائتلاف فعالیت می‌کنند پس از انتخابات وجود نخواهد داشت و همه از ابتدا بدون قید و شرط فعالیت کرده و می‌کنند.

وی با اشاره به دلایل عدم وحدت میان لیست‌های انتخاباتی منسوب به جریان اصولگرا در قزوین اظهار کرد: یک هیئت که خود را منسوب به نماینده ولی‌فقیه در استان می‌دانستند ولی در واقع این‌طور نبود، برای رسیدن ۲ لیست به وحدت تلاش کردند اما عدم آشنایی این هیئت به برخی مسائل و اشتباهات مختلف موجب شد رسیدن به وحدت و یک لیست مشترک با ائتلاف پیروان ولایت محقق نشود و نتیجه مطلوب برای ارائه لیست واحد به دست نیاید.

سبحانی‌فر تأکید کرد: قصد ما از رسیدن به یک لیست تجمیع آرا بود ولی وقتی چند لیست ارائه شود و افرادی که در لیست نهایی قرار نگرفته‌اند از میدان انتخابات کناره‌گیری نکنند هدف محقق نخواهد شد.

دبیر شوراهای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف برای رسیدن به وحدت چندین گام عقب‌نشینی کرد اما جریان دیگر این عقب‌نشینی را نداشت و هیئت وحدت نیز بی‌طرفی خود را از دست داد.

انتهای پیام
captcha