اقتدار امروز مرهون رأی مردم است / فردی اصلح و انقلابی انتخاب کنیم
کد خبر: 3974001
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵

اقتدار امروز مرهون رأی مردم است / فردی اصلح و انقلابی انتخاب کنیم

قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ضمن دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، انتخابات و جمهوریت را پایه‌های استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: اقتدار، امنیت و سربلندی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت اسلام و رأی و نظر مردم است.

به گزارش ایکنا از فارس، حسین مهدوی، قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه عصر چهارشنبه، 5 خردادماه در آیین تکریم و معارفه مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، لذا لازم است در انتخاب ریاست جمهوری فردی اصلح و انقلابی که دارای اهلیت باشد، به عنوان رئیس جمهوری آینده انتخاب کنیم.

وی ضمن دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری  پیش‌رو، انتخابات و جمهوریت را پایه‌های استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: اقتدار، امنیت و سربلندی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت اسلام و رأی و نظر مردم است و امروز علی‌رغم همه مشکلات، مردم عزیز ما پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند و با حضور در انتخابات برای آینده خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

مهدوی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر تقویت ساختارهای درونی خود قرار گرفته است، تصریح کرد: علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه این نظام مقدس، مسیر رشد و توسعه انقلاب اسلامی ایران در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی  قرار دارد.

وی همچنین با گرامیداشت سالگرد سوم خردادماه فتح خرمشهر و پیروزی مقاومت مردم  فلسطین در جنگ غزه به راهبرد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب طی 10 سال گذشته بارها به موضوع و مسائل اقتصادی اشاره و تأکید فرموده‌اند و در رفع بحران و مشکلات اقتصادی باید تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرد.

مهدویت، ثبات و حفظ تمامیت ارضی کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری از مرزهای ایران اسلامی گذشته است و انقلاب اسلامی باعث زایش و تولد جمهوری اسلامی شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی با الگو دادن به عدالت‌خواهان جهان و مدیریت  خویش سبب تقویت نظام شده است.

قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات  قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود در میدان بودن و ارتباط با مردم، مسئول‌سازی دستگاه‌ها و احقاق حقوق عامه را برخی از استراتژی و راهبردهای ریاست این قوه برشمرد و افزود: رسالت ما در قوه قضائیه حفظ راهبردها و سیاست های کلان قوه قضائیه است و دستگاه قضایی عدالت‌خواه نظام مقدس جمهوری اسلامی قاطعانه و قانونی با فساد برخورد می‌کند که این امر را باید نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این مراسم با یادآوری اینکه دادگستری استان بزرگترین حوزه قضایی کشور به لحاظ تعدد حوزه‌های قضایی است، گفت: با وجود گستره وسیع جغرافیایی با تلاش و همت قضات و کارکنان مجموعه و به اذعان گزارشات معاونت راهبردی قوه قضائیه، دادگستری فارس در اغلب شاخص‌های قضایی و اداری در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سایه همین تلاش شبانه‌روزی موفق شده‌ایم در دادگستری استان بر اطاله دادرسی غلبه کنیم، گفت: دادگاه تجدید نظر استان فارس در این خصوص یکی از بهترین عملکردها را در کشور به خود اختصاص داده است به نحوی که موجودی پرونده‌های این مرجع قضایی امروز تنها 700 فقره است.

موسوی همچنین وجود تنها 230 پرونده در محاکم کیفری 2 شیراز برای شهری با جمعیت 2 میلیون نفری را ناشی از همت قضات و تلاش شبانه‌روزی آنان ارزیابی کرد و تصریح کرد: اوقات رسیدگی در این مجموعه بین 20 تا 22 روز است.

رئیس شورای قضایی فارس همچنین به برتری هفت ساله شوراهای حل اختلاف استان در زمینه صلح و سازش پرونده‌های قتل و رفع تصرفات 2 هزار هکتاری در نتیجه اقدامات سال گذشته اشاره کرد و گفت: در زمینه تحقق شعار سال نیز دادگستری فارس در سال گذشته مشکلات 173 کارخانه و واحد تولدی و اقتصادی را در استان فارس پیگیری کرده است که در همین راستا علاوه بر بازگشت تعدادی از این واحد ها به چرخه تولید از تعطیلی برخی جلوگیری و برای برخی نیز زمینه توسعه و افزایش نیروی کار فراهم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت و حساسیت جایگاه حفاظت و اطلاعات اشاره کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های وافر قاضی ربیع‌الله قربانی در دوران تصدی این مسئولیت گفت: خدمات ایشان در زمینه پیشگیری از بروز فساد ستودنی است و بی تردید مدیریت جدید این مجموعه نیز با محور قرار دادن امر پیشگیری زمینه صیانت بهتر از حریم دستگاه قضایی در استان را فراهم خواهد ساخت.

 

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین خواستار تقویت رابطین حفاظت و اطلاعات در دادگستری استان شد و افزود: استان فارس به لحاظ وسعت نیازمند سیستم نظارتی قوی و نیروهای زبده در این خصوص است.

موسوی ادامه بر حمایت مدیریت ارشد قضایی استان از مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تأکید کرد و گفت: مدیریت قضایی استان از برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و فساد ستیزی در حفاظت و اطلاعات دادگستری استان حمایت همه جانبه خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های قاضی ربیع‌الله قربانی، حکم انتصاب قاضی حسن زارع از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه قرائت و وی به صورت رسمی به عنوان رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس معرفی شد.

حسن زارع در بخشی از سخنان خود به ارائه برنامه‌های پیش‌رو در حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس پرداخت و تصریح کرد: اولویت اساسی برنامه‌های این مجموعه در دوران مدیریت جدید پیشگیری از بروز آسیب در مجموعه است.

 وی با بیان اینکه برنامه‌های جدید در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و اجرای سند تحول قضایی خواهد بود، گفت: برخورد قاطع با فساد وظیفه ذاتی و رکن بخش‌های نظارتی از جمله حفاظت و اطلاعات دادگستری است و تلاش خواهیم کرد این مجموعه موفق از گذشته به وظیفه ذاتی و ضد فساد خود عمل کند.

انتهای پیام
captcha