شرکت ۲۰۰ کردستانی در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3973224
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

شرکت ۲۰۰ کردستانی در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت‌نام برای شرکت در چهل‌ و‌ چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا ۱۳ خرداد خبر داد و گفت: ۲۰۰ کردستانی در این دوره از مسابقات سراسری قرآن شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در نشست مجازی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، 13 خردادماه را آخرین مهلت ثبت‌نام در چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانست و اظهار کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح قرآنی از طریق سایت رسمی مسابقات به آدرس http://www.quraniran.ir اقدام کنند.

وی از شرکت 200 فعالان قرآنی کردستان در این دوره از رقابت‌های قرآنی خبر داد و افزود: این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، دعاخوانی و تفسیرعمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن در تمامی رشته‌ها در مرحله شهرستانی باید به دو سؤال ترجمه قرآن از نیم جزء اول جزء ۳۰ قرآن، در مرحله استانی به دو سؤال ترجمه از اجزای ۳ و ۴ قرآن، برگرفته از ترجمه استاد حسین انصاریان به صورت شفاهی پاسخ دهند.

وی با اشاره به داوری متمرکز مرحله استانی رشته‌های همسرایی و هم‌خوانی و دعاخوانی در مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: در این راستا پس از ضبط و ارسال آثار در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آثار ارسالی داوری و راه‌یافتگان به مرحله بعدی مشخص می‌شوند.

حجت‌الاسلام کاروند به جدول زمانبندی برگزاری مرحله شهرستانی و استانی چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: براساس این جدول زمان برگزاری مرحله شهرستانی و استانی از اول تیرماه تا ۳۱ شهریورماه سال جاری اعلام شده است.

وی بیان کرد: طبق آیین‌نامه مسابقات مرحله شهرستانی در صورت فراهم بودن شرایط به صورت حضوری و در صورت عدم امکان، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت ویدئو کنفرانس با گروه داوری متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان کردستان به برگزاری مرحله شهرستانی تفسیر عمومی در تاریخ ۱۳ مردادماه سال جاری به صورت سیستمی و غیرحضوری اشاره کرد و گفت: مرحله استانی این رشته نیز ۱۱ مهر در صورت امکان به صورت حضوری در مرکز استان و در صورت عدم امکان در مرحله اول آزمون کتبی به صورت سیستمی و در مرحله دوم آزمون شفاهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرکت 550 نفر از فعالان قرآنی کردستانی در چهل‌و‌سومین دوره این رقابت‌های قرآنی یادآور شد: سال گذشته طاهره نائبی موحد در رشته حفظ کل بانوان رتبه اول کشور را کسب کرد که دستاورد مهمی برای استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha