یادواره شهید «جعفر خراسانی مقدم» در اردبیل برگزار شد + عکس
کد خبر: 3971747
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

یادواره شهید «جعفر خراسانی مقدم» در اردبیل برگزار شد + عکس

یادواره شهید شاخص استان «شهید جعفر خراسانی مقدم» با حضور مسئولان استانی و کشوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان بهشت فاطمه اردبیل، برگزار شد.

یادواره شهید شاخص استان اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن دهقانی‌نیا، فرمانده سپاه ناحیه اردبیل، ۲۵ اردیبهشت‌ماه، در یادواره شهید شاخص استان «شهید جعفر خراسانی مقدم»، که با حضور مسئولان استانی و کشوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز آرامستان بهشت فاطمه استان، برگزار شد، گفت: شهید جعفر خراسانی مقدم از همرزمان شهید چمران در جنگ‌های نامنظم بود که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۰ در سلیمانیه عراق به شهادت رسید.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری شهدا مظهر قدرت ایران هستند و امروزه دشمن علاوه بر اینکه از قدرت نظامی ما در هراس است، از روحیه انقلابی گری و شهادت طلبی جوانان ما نیز احساس خطر می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه اردبیل، به توصیف شخصیت و اخلاق برجسته شهید میرجعفر خراسانی مقدم پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار تربیت‌یافته مخلص و با غیرت مسجد و محافل معنوی و مذهبی بود و از او در جبهه‌های جنگ به عنوان مظهر شجاعت و دلاوری یاد شده است.

دهقانی‌نیا یادآور شد: این شهید سر افراز علاوه بر گذراندن دوره‌های مختلف و تخصصی نظامی، از شاگردان برجسته شهید چمران نیز بود و علم و درایت او در جبهه‌های جنگ نه تنها در شهر اردبیل بلکه در کشور و حتی جهان اسلام نیز همچون ستاره‌ای درخشید.

سخنران مراسم یادواره شهید شاخص استان اردبیل، تصریح کرد: این شهید دلاور لباس ساده رزم و جهاد بسیجی را به لباس فاخر دنیوی ترجیح داده و با روحیه انقلابی خود در جبهه‌های جنگ خوش درخشید به طوری که بسیاری از فرماندهان از او به عنوان قهرمان عملیات‌های مختلف ۸ سال دفاع مقدس نام می‌برند.

وی فرهنگ دفاع مقدس را همانند یک گنجینه ارزشمند دانست و گفت: اگر می‌خواهیم راه روشن این شهدا را در عصر حاضر ادامه دهیم باید فرهنگ انقلابی‌گری و مجاهدت را در بین جوانان و آینده‌سازان این کشور ترویج دهیم.

گفتنی است، این برنامه معنوی از شبکه سبلان و فضای مجازی به‌صورت زنده پخش شد تا روایتگر ایثارگری‌ها این شهید و همرزمانش در دوران دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام
captcha