نفرات برتر چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه آیات معرفی می‏‌شوند
کد خبر: 3970285
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
22 اردیبهشت‌ماه؛

نفرات برتر چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه آیات معرفی می‏‌شوند

چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با انتشار یک فیلم مستند در قالب معرفی نفرات برتر و ارائه گزارش روند برگزاری از سوی مسئولان جشنواره، طی روز چهارشنبه، 22 اردیبهشت‌ماه مقارن با 29 ماه مبارک رمضان به پایان می‌‏رسد.

به گزارش ایکنا، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و رئیس چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات، با بیان این مطلب گفت: پیش از این قصد داشتیم در اواسط ماه مبارک رمضان نتایج جشنواره را اعلام کنیم، اما به دلیل طولانی‌‏تر شدن زمان داوری آثار، در تلاش هستیم تا قبل از اتمام ماه مبارک رمضان طی اختتامیه جشنواره، نفرات برتر را نیز معرفی کنیم.

وی افزود: علت طولانی‌‏تر شدن روند داوری هم این بود که کل فرآیند داوری را به علت شرایط خاص شیوع کرونا و وضعیت قرمز تهران و سمنان به عنوان میزبان دبیرخانه، به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه جشنواره آیات به انجام رساندیم و داوران محترم بدون دورهم جمع شدن و به صورت انفرادی در سامانه نمرات خود را اعلام می‏‌کردند که این فرآیند زمان بیشتری را برای دانلود تک تک آثار و مطالعه و داوری می‏‌طلبید.

رئیس چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات تصریح کرد: با این شرایط تلاش شد که عدالت در داوری و ایجاد زمینه مناسب برای داوران محترم که بتوانند با دقت آثار رسیده را بررسی نمایند، در اولویت ما باشد.

وی تصریح کرد: برای اینکه داوران در زمان بررسی آثار، کار خود را با نظر آزاد و بدون فشار به انجام برسانند، از اعلام اسامی آن‏‌ها خودداری کردیم و همینطور در سامانه نیز داوران هنگام بررسی آثار، نام صاحب اثر را نمی‏‌بینند و فقط یک کد سیستمی برای آن‏‌ها نمایان می‏‌شود.

فلاح درباره شیوه برگزاری اختتامیه جشنواره نیز اظهار کرد: با هم‌فکری صورت گرفته و نظر دبیرخانه، بر آن شدیم که در شرایط فعلی که امکان برگزاری هیچ‌گونه مراسمی وجود ندارد، مجموعه فرآیند برگزاری جشنواره در قالب یک فیلم مستند ساخته شود که هم‏‌اکنون مراحل تدوین آن در حال انجام است. در این فیلم گزارشی از روند جشنواره توسط مسئولان مربوطه ارائه می‏شود و پس از قرائت بیانیه هیئت داوران توسط رئیس هیئت داوران، نفرات برتر نیز معرفی خواهند شد.

وی در ادامه تأکید کرد: البته از نظر ما تمامی افرادی که در این جشنواره به نام قرآن شرکت کردند، برنده هستند و اجر و ثواب آن با صاحب قرآن کریم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: به دلیل شرایط مناسب برگزاری جشنواره در استان سمنان، درخواست کردیم که طی سال ۱۴۰۰ نیز میزبانی جشنواره ملی مطبوعات و رسانه را در سمنان برعهده داشته باشیم.

رئیس چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در پایان گفت: فیلم مستند که جایگزین مراسم اختتامیه خواهد بود، طی روز چهارشنبه از طریق سایت جشنواره و نیز رسانه‏‌های عمومی کشور منتشر خواهد شد و در هفته آینده نیز جوایز نفرات برتر طبق مبالغ اعلام شده در طرح فراخوان جشنواره، به حساب نفرات برتر واریز خواهد شد.

یادآور می‌شود، بیش از هزار و صد اثر در 12 رشته این جشنواره شامل شش رشته بخش اصلی و شش رشته بخش ویژه، که برای اولین بار در این جشنواره پیش‌‏بینی شد، دریافت شده است. چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات به میزبانی اداره‏‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‏‌شود.

انتهای پیام
captcha